המועצה קיימה מחזור שני של יום עיון מעשי לעובדיה בהנחיית עמותת נגישות ישראל צפון, במטרה להטמיע תהליכי נגישות ושיפור שירות בבית המועצה וכחלק מתהליך יישום וקידום חוקי ותקנות הנגישות במועצה ויישוביה.
במסגרת תהליכי שיפור הנגישות שמקיימת המועצה האזורית עמק יזרעאל, נערך לעובדי המועצה יום עיון מעשי בנושא, שהעבירה עמותת נגישות ישראל – צפון באמצעות המיזם "עד שלא תחווה, לא תבין...", בשיתוף אגף הנדסה ואגף קהילה ורווחה במועצה. היום המעשי כלל את הרצאתה של יפעת ליכטרמן קדמון מנהלת פרוייקטים בהכשרה והדרכה לנגישות בארגונים.
לאחר ההרצאה, התנסו העובדים בארבע תחנות התנסות: - לקות פיזית – נסיעה על גבי מכשולי דרך ושיפוע תקני בכיסאות גלגלים וביצוע מטלות עם כפפות קשיחות כהמחשת לקות ידיים, לקות ראייה - ביצוע מטלות תוך חשיפה לקושי כאשר העיניים מכוסות, תחנת שמיעה - ביצוע מטלות תוך חשיפה לקושי בשמיעה עם אוזניות, ותחנת לקויות קוגניטיביות – בה שתפה צעירה החווה מוגבלויות בלי נראות אלו בתחושותיה ובסיפורה.
בכל התחנות שולבו מתנדבי נגישות ישראל ועובדי העמותה אשר שיתפו את עובדי המועצה בסיפור חייהם ובדרכי התמודדותם עם המוגבלויות השונות.
משה נחימוב, הממונה על הנגישות במועצה האזורית עמק יזרעאל, הציג את תפקידו כממונה על הנגישות בעמק יזרעאל, והציג פרוייקטים שכבר נעשו ונעשים ברחבי המועצה, ביניהם: סקירת נגישות במבנים, תשתיות וסביבה בעמק וכן בכל מוסדות החינוך ומוסדות הציבור. כתיבת תכניות רב שנתיות להנגשה ומימושן, שיפור ההנגשה של מרכז היום לקשיש, הנגשת אתר האינטרנט של המועצה, האולפנה בבית האמנויות וכן פרוייקטים ייחודים של הנגשה, כמו התאמות ייחודיות בבתי הספר בהתאם למוגבלות התלמיד, כיתות שמע בבתי הספר, שיפוצים והתאמות בבתי ספר שנבדקו, הנגשות יחודיות בגני ילדים לטובת פעוטות עם מוגבלויות שנות, וכן פעילות ענפה של אגף קהילה ורווחה בתחום הנגשת שירותים לילדים, נוער ומבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, ברמת הפרט והקהילה, בדגש על מתן "חיבוק" קהילתי לאנשים בעלי מוגבלויות ושילובם בקהילה, בין הפעילויות: שילוב בעלי צרכים מיוחדים בפעילויות הנוער, הפעלת קייטנה לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הפעלת קבוצות הורים ועוד קבוצות תמיכה וליווי בתחום מיצוי הזכויות. הממונה על הנגישות במועצה, משה נחימוב, סיכם את היום ואמר: הפעילות החשובה הזו לעובדי המועצה הינה חלק ממערך כולל של קידום נגישות בתחומים רבים, הן בשטח, בהנגשת מבנים, בתי ספר ומוסדות נוספים והן ברמת ההנגשה הרגשית של שיפור השירות לאנשים באשר הם, ודאגה להעניק להם שירות מיטבי, חרף המוגבלות עימה הם מתמודדים".