מכרז פומבי מס' 02/2023 - מכרז מסגרת לביצוע שירותי תכנון לפרויקטים הנדסיים שונים
בכל מקצועות התכנון ההנדסי, בתחום בינוי ושיפוץ מבני ציבור, פיתוח שטח, תשתיות סלילה, הרחבות ועוד.
המכרז הסתיים ביום 9.3.23. להלן רשימת הזוכים, על פי החלטת ועדת מכרזים מיום 2.4.23:
קרקע וביסוס
שם המשרד |
אחוזי הנחה |
דאטום אדריכלים יועצים ומהנדסים בע"מ |
20 |
ישראל קלר - ייעוץ לביסוס ושירותים הנדסיים בע"מ |
20 |
אינסטלציה - מים וביוב
שם המשרד |
אחוזי הנחה |
דאטום אדריכלים יועצים ומהנדסים בע"מ |
15.5 |
יעד תכנון מים בע"מ |
15.5 |
אקוסטיקה
שם המשרד |
אחוזי הנחה |
דאטום אדריכלים יועצים ומהנדסים בע"מ |
15.5 |
ש. משיח - יועצים לאקוסטיקה בע"מ |
15.5 |
אדריכלות נוף
שם המשרד |
אחוזי הנחה |
דאטום אדריכלים יועצים ומהנדסים בע"מ |
15.5 |
שריג וקסמן - אדריכלות נוף בע"מ |
15.5 |
אדריכלות מבנים
שם המשרד |
אחוזי הנחה |
נעמה אופיר-שגיא חיים אדריכלים |
20 |
כאן אדריכלים |
20 |
קונסטרוקציה
שם המשרד |
אחוזי הנחה |
גדעון זולקוב - מהנדסים יועצים בע"מ |
17 |
איתי דנגור - הנדסת בניין בע"מ |
17 |
בטיחות מבנים ואש
שם המשרד |
אחוזי הנחה |
דאטום אדריכלים יועצים ומהנדסים בע"מ |
15.5 |
תנועה ותחבורה
שם המשרד |
אחוזי הנחה |
שמיט מיכאל הנדסה בע"מ |
31 |
בשיר עבד אל ראזק בע""מ |
31 |
מעליות
שם המשרד |
אחוזי הנחה |
דאטום אדריכלים יועצים ומהנדסים בע"מ |
15.5 |
חשמל ותקשורת
שם המשרד |
אחוזי הנחה |
דאטום אדריכלים יועצים ומהנדסים בע"מ |
15.5 |
דן שרון - א.ב. מתכננים בע"מ |
15.5 |
מיזוג אוויר
שם המשרד |
אחוזי הנחה |
דאטום אדריכלים יועצים ומהנדסים בע"מ |
15.5 |
הודעה על דחיית המועד להגשת הצעות המחיר עד ליום חמישי ט"ז באדר תשפ"ג 09/03/23, לא יאוחר מהשעה 12:30
תשובות לשאלות הבהרה יפורסמו עד 26/2/2023 כאן, מטה.
להלן תשובתנו לשאלות ההבהרה שהתקבלו:
שאלה:
האם שכ"ט של קבלני משנה ישולם על ידי המועצה? האם תשלום 5% מהתמורה היא תמורה החוזה של המתכנן הראשי או התמורה של קבלן המשנה?
תשובה:
- שכ"ט של מתכנן המשנה ישולם על ידי המתכנן הראשי עצמו במידה ומתכנן המשנה יועסק ויופעל תחתיו.
- בהתאם לסעיף 17.10 התקורה בשיעור 5% תיגזר מתוך סה"כ התמורה ללא מע"מ שתשולם על ידי המתכנן הראשי למתכנן המשנה. המועצה תאשר תשלום והפעלת מתכנן המשנה בכפוף לכך שיוצגו בפניה 2 – 3 הצעות מחיר בהתאם לדרישות המועצה בכל מקרה לגופו.
מס' הסעיף
בחוברת תנאי המכרז
|
השאלה
|
סעיף 1.3
סעיף 9.8
|
אופן חישוב אחוז ההנחה של הזוכים
- מנגנון התאמת ההנחה חל רק על המציע השני, ולכן ההליך אינו שוויוני ואינו תואם את דיני המכרזים.
- מאחר שאין סף עליון להנחה, יתכן מצב שמציע פלוני יציע הנחה גבוהה באורח בלתי סביר, ואין התייחסות במסמכי המכרז לפסילת הצעה שאינה סבירה.
אנו מבקשים לקבוע שאחוז ההנחה שכל אחד משני המציעים שנקבו בהנחה הגבוהה ביותר יהיה בעל תוקף לכל אחד מהם. הליכים דומים מקובלים ברוב המכרזים של גופים ציבוריים (דוגמת חברת נתיבי איילון); לחילופין, ניתן לחשב אחוז הנחה יחיד שיחול על שני המציעים הראשונים כממוצע בין ההנחות שהם הציעו (דוגמת רשות שדות התעופה).
תשובה:
המכרז בנוי כך שבשלב הראשון נבחנים רק פרמטרים של איכות, ומי שעומד בציון הסף של האיכות עובר לשלב השני שבו מתחיל מחדש בחינת ההצעות עפ"י קריטריון התמורה. ההתייחסות להצעות לא סבירות תהיה בהתאם לדין.
הבקשה לשנות את תנאי המכרז נדחית.
|
סעיף 2.1.1.5
סעיף 5.6
נספח א-5
|
אישור רואה חשבון לפרויקטים לפי נספח א-5
- הגדרת מהות הנספח במסמכי המכרז, שמו והאמור בתוכנו אינם תואמים את האמור בכותרת "הנדון" של הנספח. מקובל שרואה חשבון מאשר את היקף המחזור הכספי השנתי ו/או כי החברה אינה נמצאת במצב של כינוס נכסים ו/או כי לא קיימת לגבייה אזהרת "עסק חי", ואנו מניחים שלכך כוונתכם. עם זאת, הדרישה להציג נתונים החל משנת 2015 אינה נראית לנו סבירה, מה עוד שלגבי שנת 2022 הדוחות הכספיים יהיו זמינים רק במחצית השנייה של שנת 2023. ככל שנדרש אישור כלשהו מטעם רואה החשבון של המציע אנו מבקשים להסתפק באישור על היקף המחזור השנתי לשנים 2019-2021. אנא הבהרתכם.
בהמשך לאמור לעיל, הניסוח בשורה האחרונה של הנספח שגוייה: נאמר 5 שנים אחרונות והתקופה 2015-2022 הינה בת 8 שנים.
- אם הכוונה היא שמדובר באישור רואה חשבון על היקף כספי של פרויקטים, אזי אנו רואים את דרישתכם לפי נספח א-5 כבלתי סבירה, כבלתי מקובלת בתחום בו אנו עוסקים, ולא ניתן לעמוד בה. לרואה חשבון אין כל מידע על ההיקף הכספי הקבלני של פרויקטים המתוכננים על-ידנו; אישוריו יכולים להתייחס רק לדוחות הפיננסיים של החברה, ולכן הוא לא יאשר את המבוקש בנספח א-5 בנוסח הקיים שלו. אנו מבקשים להסתפק בהצהרת המציע לגבי היקפם הכספי קבלני של הפרויקטים המוצגים.
תשובה:
נספח א-5 מבוטל. במקום אישור רו"ח יש להציג חוזה וחשבון סופי של הפרויקט המלא שממנו נגזר שכ"ט של המתכנן המעיד על היקף הפרויקטים המדובר בנספח א-5 המבוטל. מציעים שכבר הגישו בצירוף נספח 5 הצעתם תתקבל , התקופה הנבחנת הינה 8 שנים 2015-2022.
|
סעיף 5.9.2
|
גופים להם ניתנו שירותים על ידי המתכנן המוצע
אנו מבינים שלעניין מתן שירות לרשויות עירוניות הכוונה גם לחברות עירוניות. באופן אנלוגי, לגבי משרדי ממשלה הכוונה גם לחברות ממשלתיות ו/או ציבוריות ו/או תאגידים.
תשובה:
מתן שירות לרשויות מקומיות כולל גם מתן שירות לתאגידים עירוניים. תשומת הלב לכך שהדרישה היא למתן שירות לרשויות מקומיות ולאו דווקא לעיריות. היתר ללא שינוי.
|
סעיף 6
|
מועדים
אנו מבקשים לדחות את המועד האחרון להגשת הצעות כך שייוותרו לפחות 10 ימים בין מועד פרסום מענה לשאלות הבהרה לבין המועד האחרון להגשה.
תשובה:
המועד נדחה ל- 9/3 בשעה 12:30.
|
סעיף 9.2
|
ראיון
- לעניות דעתנו, אין ממש בדרישה שבמקרה שהמציע הינו תאגיד אזי בראיון ייטלו חלק גם המציע וגם המתכנן בפועל המוצע; ניתן לייצג את המציע באמצעות נציג. לעניות דעתנו המתכנן המוצע יוכל לייצג את המציע.
- אנו מבקשים שהראיון ייערך באמצעות תוכנות ZOOM, TEAMS או דומה ללא צורך בהגעה פיזית.
תשובה:
כמציע ייחשב מנהל משרד התכנון. בנוסף ישתתף המתכנן המוצע בפועל. אם המתכנן המוצע הוא מנהל המשרד הוא ישתתף בראיון בעצמו. מעבר לכך אין שינוי בהוראות הסעיף.
|
סעיף 8.6
|
הגשת הצעה
אנא ציינו את הכתובת הפיזית שבה יש להגיש את ההצעה.
תשובה:
משרדי אגף ההנדסה במועצה האזורית עמק יזרעאל (סמוך לקיבוץ מזרע) קומה מעל הוועדה המרחבית לתכנון ובניה 'יזרעאלים'.
|
נספח א-2
|
הצגת ניסיון
לאור האמור בסעיף 2 לעיל בדבר הערה (א) לגבי נספח א-5 שגיאה! מקור ההפניה לא נמצא.
אנו מציעים להוסיף לטבלת הצגת הניסיון עמודה שבה יצוין ההיקף הכספי הקבלני של הפרויקט. נא אישורכם.
תשובה:
ניתן לרשום את הפרויקט בטבלה זו בעמודת "פרטים בדבר השירות אשר ניתן על ידי המציע, או בדף נפרד אשר יצורף למסמכי המכרז.
|
סעיף 13
נספח ב-5
|
ביטוח
אנו מבינים שאין צורך להגיש את אישור קיום ביטוחים כשהוא חתום על ידי המבטח במעמד הגשת ההצעה, אלא רק לאחר הכרת המציע כזוכה במכרז.
תשובה:
נכון. הצגת הביטוח תהיה תנאי להתקשרות.
|
8
פרטי המכרז באתר המועצה
|
מענה לשאלות הבהרה
בתמצית תנאי המכרז באתר המועצה נאמר כי תשובות לבקשות הבהרה יישלחו רק למציעים שרכשו את מסמכי המכרז.
- לא מצאנו במסמכי המכרז כל אזכור בדבר קיום של תשלום דמי השתתפות במכרז ודרישה להמציא קבלה מתאימה. הנושא גם אינו מוזכר בסעיף 8 אשר דן הנוהל הגשת ההצעות. אנא הבהרתכם.
- גם אם קיים תשלום, כאמור, אנו סבורים שעל-פי כללי מנהל תקין יש לשלוח את התשובות לכל מי שהגיש שאלות הבהרה ו/או לפרסם את המענה באתר המועצה. החלטת מציע בכוח להגיש הצעה תלויה במענה לשאלות הבהרה ואין לחייבו ברכישת מסמכי המכרז או לשלם את דמי ההשתתפות בו טרם עיון במענה למכלול שאלות ההבהרה.
תשובה:
אין צורך לרכוש את מסמכי המכרז. מענה לשאלות מופיע באתר המועצה.
|
שאלה:
- סעיף 5.6 (עמ' 5) – נבקש לאפשר להציג פרויקטים משנת 2014 ואילך
- סעיף 5.6 (עמ' 5) – נבקש לאפשר להציג פרויקטים בשלבי ביצוע מתקדמים (עם היתר) (גם בתנאי הסף וגם בציוני האיכות)
- סעיף 5.6 (עמ' 5) – נבקש לאפשר להציג פרויקטים בהיקף כספי של 3 מלש"ח ומעלה
- נספח א5 – אישור רו"ח על מחזור כספי – לתשומת ליבכם לשנת 2022 עוד אין דוחות מבוקרים, האם מקובל?
- נספח ב7 – תכולת עבודה – האם ידרש לערוך גם תכנונן סטוטורי מלא / הגשת תב"עות בפועל עד אישורן לתוקף, או רק בדיקות סטטוטוריות מקדימות / חוו"ד בהתאם לכל פרויקט?
- האם האדריכל יצטרך להפעיל תחתיו חוזית יועצים? אם כן, איזה?
תשובה:
1-3. מה שמופיע במסמכי המכרז. ללא שינוי. מאושר להציג פרויקטים להם היתר בניה.
4. נספח א-5 מבוטל. במקום אישור רו"ח יש להציג חוזה וחשבון סופי של הפרויקט המלא שממנו נגזר שכ"ט של המתכנן המעיד על היקף הפרויקטים המדובר בנספח א-5 המבוטל. מציעים שכבר הגישו בצירוף נספח 5 הצעתם תתקבל .
5. המכרז אינו כולל תכנון תב"עות. חלה טעות סופר בכותרת באתר המועצה.
6. על-פי צורך בלבד ובהסכמת המזמין כמפורט בסעיף 17.10.
שאלה:
- שכר הטרחה נקבע עפ"י תעריף משהב"ט. בתעריף משהב"ט יש חלוקה לסוגי מבנים: רגיל/מורכב/יעודי. מה נחשבים מבני חינוך, ספורט, תרבות, הרחבות במגזר הכפרי וכל מה שמפורט אצלכם? לפי איזה אחוז מחושב מתוך הטבלאות שכ"ט שיש בתעריף משבה"ט?
- עמ' 16 בהסכם, סעיף 11- היכן מופיע הגדרת עבודת התכנון האדריכלי? היכן מופיע שזה עבודת התכנון האדריכלי ללא יועצים?
- עמ' 16 בהסכם, סעיף 11.6- ביצוע AS MADE בגמר ביצוע. מה הכוונה? האם את מוציאים מדידת פנים, או שהכוונה שרק מוסרים לכם קבצים של הסט הסופי כולל העדכונים שהיו בביצוע?
- עמ' 19 בהסכם, סעיף 16.3 - שינויים בכל שלב ללא תמורה? בטוח שלזה הכוונה?
- עמ' 20 בהסכם, סעיף 17.10: כאשר נדרשים לקחת מתכנני משנה, מה קורה עם אחריות מקצועית מולכם?
- כנ"ל לגבי אותו סעיף, מה קורה עם שלבי תשלום של מתכנני המשנה?
- עמ' 23, סעיף 20.2 לא מוגדר זמן בדיקה של מנהל את החשבונות. מבקשים להוסיף כי פעמים רבות החשבונות נתקעים בשלב זה.
תשובה:
- מבני ציבור טבלה 4.6
- פרק 2.2 אדריכלות
- קבצים של הסט הסופי כולל עדכונים וחתימות
- שינויים ותוספות במהלך התכנון עפ"י פרק 1.8
- באחריות המתכנן הראשי יהיה לוודא קיום אחריות מקצועית של מתכנני משנה המועסקים תחתיו, גם כלפי המועצה.
- התשלום יהיה על פי אותם שלבי ביצוע של המתכנן הראשי.
- הזמן בדיקת מנהל החשבונות של המועצה נכלל בפרק הזמן שנקבע לבדיקת המועצה .
שאלה:
אבקש לשנות את הנספח א-5* מהסיבות שלהלן:
- רואה חשבון לא חשוף לעלויות הפרויקטים ולשכ"ט בחוזים, אלא למסמכי מס שאנו מוסרים לו. עלויות תכנון פרויקטים קשורים אך ורק לחוזים שלא מועברים לרואה חשבון.
- אין ביכולת רואה חשבון לקשור מחזור של החברה לעלויות הפרויקטים.
- רואה חשבון יכול לתת אישור על מחזור החברה בלי קשר לפרויקטים.
- אבקש לשים לב כי דרישת מחזור 10 מיליון ש"ח גבוהה מאוד עבור שירותי תכנון , אבקש להוריד את הדרישה ל-3 מיליון ש"ח שנתי.
תשובה:
נספח א-5 מבוטל. במקום אישור רו"ח יש להציג חוזה וחשבון סופי של הפרויקט המלא שממנו נגזר שכ"ט של המתכנן המעיד על היקף הפרויקטים המדובר בנספח א-5 המבוטל.
שאלה:
משרדנו מעוניין להגיש הצעה במכרז שפרסמתם עבור שירותי תכנון לפרויקטים של המועצה עבור שירותי יעוץ בתחום אינסטלציה – מים וביוב. כמה שאלות שנשמח לקבל עליהן מענה:
- האם מדובר גם בפרויקטים בתחום של פיתוח תשתיות מים, ביוב וניקוז מחוץ לתחומי מגרש או רק בתחום המגרש? במידה וכן, האם תעריף התכנון זהה מבחינתכם עבור תכניות פיתוח תשתיות מים, ביוב וניקוז ועבור תכניות אינסטלציה?
- בסעיף 5.6 מצויין כי על המציע להציג שני פרויקטים לפחות בהיקף כספי של לפחות 10,000,000 ₪. האם ההיקף הכספי מתייחס לכלל עלות הפרויקט או לעבודות בפרויקט שבתחום עיסוקו של היועץ (במקרה שלנו עבודות אינסטלציה בלבד)?
- תעריף משהב"ט מתייחס לעבודות תכנון מים וביוב (פרק 2.7) שמחוץ לגבולות מגרש ולא לעבודות אינסטלציה. אשמח אם תוכלו להפנות אותנו לטבלה/עמוד אליו התכוונתם שיש להתייחס בתחום תכנון אינסטלציה.
תשובה:
- מדובר גם בפרויקטים מחוץ לתחומי המגרש וגם בפרויקטים בתחום המגרש, אבל לא בקווים מאספים אשר מתוכננים על ידי תאגיד 'יובלי העמק' (תאגיד עירוני).
- עלות כלל הפרויקט ולא רק בתחום עיסוקו של היועץ.
- עבור מתכנני אינסטלציה וביוב - חישוב התעריף לחישוב שכ"ט יהיה על-פי:
פרק 2.8 מתקנים טרמיים ותברואתיים על-פי ערך המתקן .
שאלה: משרדנו נותן שירותי תכנון כבישים ומדידות. האם ניתן להגיש הצעות גם עבור מדידות וגם עבור תכנון כבישים?
תשובה: רק עבור כבישים. מדידות לא מופיע כקטגוריה בפני עצמה.
שאלה: שכר הטרחה מוצג במסמכי המכרז כנגזרת מדו"ח שעות שאותו ימלא המתכנן.
מאידך מוצג המסמכים כי שכ"ט יהיה כנגזרת מאומדן ערך הפרויקט. נודה לקבלת הבהרות.
תשובה:
שכר העבודה לפי ערך פרויקט כמפורט בסעיפים 17 ו- 18 להסכם המצורף למכרז.
במקרים בהם העסקה עפ"י שירותי ייעוץ ספציפיים פרטניים ההתקשרות תהיה על בסיס שעתי עפ"י צורכי ובאישור המזמין.
שאלה:
כידוע תב"עות אינן נמדדות בהיקף כספי, מה ואיזה היקף להציע?
תשובה:
המכרז אינו כולל תכנון תב"עות. חלה טעות סופר בכותרת באתר המועצה.
שאלה:
על פי סעיף 9.7 בטבלת הפרמטרים לא מופיע כל ערך או ניקוד לגובה ההנחה מתעריף מהשב"ט . משמע שמציע א שהניקוד שלו 97 עם הנחה של 11% בלבד , לא ברור אם יזכה מול מציע ב עם ניקוד 81 והנחה של 23%. על פי מה יקבע הזוכה?
תשובה:
המכרז בנוי כך שבשלב הראשון נבחן רק פרמטרים של איכות, ומי שעומד בציון הסף של האיכות עובר לשלב השני שבו מתחיל מחדש בחינת ההצעות על-פי קריטריון התמורה-המחיר הזול ביותר. ההצעה הזוכה תהיה זו עם אחוז ההנחה הגבוה ביותר מבין ההצעות שעברו את תנאי הסף.
שאלה:
בחוזה נכתב שיש למועצה זכות להחליט באופן חד צדדי להפסקה בעבודה וללא כל סיבה. גם אם ישולם על פי החוזה בגין "אותו חלק אשר בוצע על ידו בפועל". ברור כי מהלך כזה כשלעצמו מסב נזק גדול למתכנן, בהמשך נכתב שהמועצה עוד תדרוש פיצוי. על איזה פיצוי המועצה שואפת אם המהלך החד צדדי שננקט נגד המתכנן הוא ביוזמת המועצה? האם לא סביר שהצדדים ימנו אדם מקצועי מוסכם על שני הצדדים לבחון האם מגיע פיצוי או האם התמורה מכסה את הנזק שנגרם למתכנן ?
תשובה:
מה שרשום במכרז. אין שינוי במובן זה.
שאלה:
האם יש צורך להחתים אישור קיום ביטוחי עכשיו? להבנתי, זה עבור כל פרויקט בנפרד.
תשובה:
אין צורך להחתים עכשיו. רק הזוכים העתידיים במכרז.
- הנכם נדרשים לחתום על הבהרה זו ולצרף לחומר המכרז.
- מציעים שכבר הגישו הצעות לא יידרשו לחתום על ההבהרה ולצרפה למסמכי המכרז.
אינג' אפיק ונה,
מהנדס המועצה