אייל בצר, ראש המועצה האזורית:


הצהרת הממשלה על הקמת שדה תעופה בינלאומי- הינה התעלמות מוחלטת מסירוב תושבי העמק לתכנית שתביא לזיהום האויר והרעש הצפוי

 

בשבוע שעבר (יום שני) הודיעו שרי הממשלה על תכנית הצפון האמורה להביא בשורה לגליל, הגולן והעמקים. בין הפרויקטים המתוכננים שהוצגו ציין שר התחבורה ישראל כץ את תכניתו להקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד, תכנית הזוכה להתנגדות מקיר לקיר מרוב הרשויות, העיריות ותושבי העמק.

 

ראש מועצת עמק יזרעאל אייל בצר התייחס לתכנית ואמר: " התושבים וראשי הרשויות בעמק מתנגדים נחרצות לתכנית! ההצהרות על הקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק ,מתעלמות בצורה מוחלטת מרצונם של התושבים ולא ניתן לכך יד".

 

לדבריו, בחודשים האחרונים בחנו את תכנית הקמת שדה תעופה לעומק, באמצעות ועדת היגוי שהוקמה במיוחד לשם כך. הועדה הסתייעה בשירותיה המקצועיים של חברה חיצונית המתמחה בבחינת ההשפעות הסביבתיות של שדות התעופה. הממצאים העלו כי אם יוקם שדה תעופה הוא יהווה מפגע רעש , הצפוי לפגוע קשות בשגרת חיי התושבים.

 

בשבוע שעבר נועד אייל בצר עם איציק חולבסקי ראש מועצת מגידו, דוד אריאלי ראש מועצת קריית טבעון ועפר בן אליעזר ראש מועצת רמת ישי, ראשי הרשויות הודיעו כי יאחדו כוחות במאבק שהינו גורלי לעתיד העמק ואופיו הכפרי השקט.

 

"איני מבין מדוע הממשלה אינה בוחנת חלופות אחרות, כמו הקמת שדה תעופה בינלאומי בדרום, שם מאוד מעוניינים בהקמתו, או בשדות תעופה אזרחיים קיימים כמו חיפה .מדוע לכפות שדה בינלאומי על העמק ותושביו ולפגוע בשגרת חיינו ,מעבר לפגיעה הקיימת כבר של שדה התעופה הצבאי הפועל כיום ברמת דוד?. אני קורא לראש הממשלה ושר התחבורה לבחון באופן מעמיק את החלופות" הוסיף בצר.