ראש המועצה, אייל בצר


ממשיכים המאמצים הקדחתניים לקדם בדיקה מעמיקה, שקופה ויסודית של חלופות לשדה משלים לנתב"ג – ראש המועצה וצוותו נסעו בשבוע שעבר לפגישה עם אילנה שפרן, מנהלת אגף תחבורה במינהל התכנון, לבקש ולוודא בדיקה מקצועית ויסודית של חלופות לשדה, בכללן חלופת חיפה. שפרן עדכנה את ראש המועצה כי שדה בחיפה איננו נמצא בין החלופות. לאור התעקשות המועצה, ביקשה שפרן ניירות עמדה מקצועיים בנושא לבדיקה מחודשת.

 

השבוע הגיעה למועצה הזמנה לשולחן עגול בנושא שדה משלים לנתב"ג, בראשותו של אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור במשרד האוצר. בדיון יוצגו ששת החלופות שעמדו בתנאי הסף כפי שהוגדרו על ידי צוות הבדיקה מטעם מנהל התכנון ,לרבות הקריטריונים והתהליך שנעשה לבחירתן, שאותן מתכוון מנהל התכנון להעביר לבחינת מיקרו יסודית ומעמיקה.

 

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, אמר השבוע: "מבירור שערכנו עולה כי החלופות שיבחנו לשדה משלים הן: עמק זבולון, בית נטופה, רמת דוד, נבטים, עובדה ותמנע. אני מוטרד מכך שחלופת חיפה לא נבחנה בצורה מעמיקה ואינה ברשימה. אני מבין כבר שנגזר שיוקם נמל תעופה משלים בצפון כי חיל האוויר מתנגד בתוקף לגבי חלופה בדרום, חלופת חיפה, על פניו, היא אידיאלית! היא יושבת על צומת תחבורה של כבישים ורכבות. לעומת זאת, בעמק יזרעאל אין את התשתיות התחבורתיות המתאימות, כולנו חווים את הפקקים ואת הקושי התחבורתי בעמק. בחלופת רמת דוד חסרונות רבים לעומת חלופת חיפה: "רמת דוד קרובה ליישובים ואילו חיפה רחוקה שני קילומטרים מבתי מגורים. יש כבר שדה קיים לטיסות עד יוון. ברגע שיאריכו את המסלול עד הים יהיה אפשר לטוס משם לטיסות ארוכות. חייבת להתקיים בדיקה מעמיקה לגבי חיפה. אני לא מוכן לעבור לסדר היום בנושא. צמצמו את רשימת החלופות לשישה מקומות, רובן לא רלוונטיות. צריך לעשות בדיקה אמיתית ואובייקטיבית בין חיפה לרמת דוד".

 

המועצה נערכת להציג את עמדתה ודרישתה "בשולחן העגול" ב-24/5/17, לרבות פגישות עם גורמים פוליטיים ואנשי מקצוע.