'עוברת אורח'

קונצרט שמעלה על נס את יצירותיהן של נשים מלחינות לאורך ההיסטוריה


בשבוע החולף, נערך בבית האמנויות קונצרט מיוחד שהוקדש ליצירותיהן של נשים מלחינות לאורך ההיסטוריה, תחת הכותרת 'עוברת אורח'.

מול אולם מלא וגדוש בכ- 100 אישה ואיש, בגאווה והתרגשות, הופיעו כ- 40 מתלמידי בית האמנויות ומוריהם, בהרכבים מגוונים.

"בתקופה בה יש מי שמסתירים ומשתיקים נשים, בחרנו לחגוג את הקול הנשי ולהגבירו כך שיהדהד מאז ועד ימינו", אמרה ענבל פרג, עורכת הערב הערב והמנחה.

בקונצרט נשמעה יצירות של מלחינות הבארוק המוקדם, הנזירות קטרינה, אסנדרה ואיזבלה לאונרדה, הזמרת ברברה סטרוצי וכן, מלחינה אנונימית שחיברה את השיר 'דפנה'.

"אלה מלחינות שנשכחו מדפי ההיסטוריה ולא בצדק, רק בשל היותן נשים", אמרה לאה זית - מנהלת בית האמנויות.

בקפיצה קדימה בזמן לסוף המאה ה-19, נוגנה יצירה להרכב פסנתר, ב- 8 ידיים, של המלחינה המוערכת ססיל שמינד. מז'אנר שירי העם והמוסיקה הפופולרית, נוגן שיר מאת אמנדה מקברום ועיבודים אומנותיים לשירים של נעמי שמר ומיקי מצוברה היפנית.

בז'אנר המוסיקה אמנותית-ישראלית בת זמננו, נוגנה יצירה לגיטרה מאת דלית רייך ושני שירים של לאה גולדברג, בלחן וביצוע של הדס כרמי - זמרת סופרן, מלחינה בינלאומית ומורה בבית האומנויות. היתה זו הזדמנות מיוחדת ונדירה, לשמוע יצירה קלאסית בביצועה של המלחינה עצמה.

נועה אליעזר שלף - המנהלת הפדגוגית של בית האמנויות: "היה ערב מגוון, עם מוסיקה שהתאימה לכל הרכב וקבוצת ביצוע. העומק האמנותי והערך החינוכי היו מהגבוהים ביותר שיכלנו לקוות להם."

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל, נמסר: "היופי והחיבור האנושי שמייצרת מוסיקה, יוצרים חוויה מרגשת ומעצימה לכל מי שלוקח בה חלק. תודה לכל המורות והמורים שנתנו יד להצלחת הפרויקט המכונן הזה, זו השנה השנייה ברצף".

קונצרט בבית האמנויות

קונצרט בבית האמנויות