ראשי הרשויות באזור הקימו ועדת היגוי


וועדת ההיגוי כוללת את ראשי הרשויות-עמק יזרעאל, רמת ישי, קרית טבעון ומגידו וכן אנשי מקצוע ונציגים ממטה המאבק. הוועדה תתכנס אחת לחודש. עוד סוכם, בפגישה אותה אירח ראש מועצת רמת ישי עופר בן אליעזר, על גיבוש עבודה משותפת עם ראשי רשויות מדרום הארץ התומכים בהקמת השדה בנבטים.

 

תוקם וועדת היגוי למאבק בהקמת שדה תעופה בינלאומי משלים ברמת דוד, כך סוכם בתום פגישה שנערכה בלשכתו של ראש מועצת רמת ישי עופר בן אליעזר בשבוע שעבר בהשתתפות ראשי הרשויות המתנגדים להקמת השדה ברמת דוד-אייל בצר מעמק יזרעאל, דודי אריאלי מקרית טבעון, איציק חולבסקי ממגידו ובן אליעזר. כמו כן תכלול וועדת ההיגוי יהיו נציגי תושבים-יהודה פינסקר, חן גלוברמן, שאמון על הדוברות והאסטרטגיה, ואלכס גן, תושב תמרת ששימש בעברו כמפקד טייסת. ראש המועצה המארח עופר בן אליעזר ביקש מאייל בצר ראש מועצת עמק יזרעאל לשמש כיו"ר מטה המאבק המשותף לארבעת הרשויות ובצר נעתר לבקשתו.

 

בפגישה סוכם כי וועדת ההיגוי תתכנס אחת לחודש לטובת עדכונים והתוויית מדיניות. עוד הוחלט על גיבוש מדיניות עם ראשי רשויות מדרום הארץ התומכים בהקמת השדה בנבטים וכי הוועדה תפעל לגיוס תמיכה מקרב חברי כנסת מהדרום דוגמת ח"כ טלי פלסקוב יו"ר השדולה לקידום הנגב ולשעבר ראשת עיריית ערד.

 

ראש מועצת רמת ישי עופר בן אליעזר שאירח ויזם את המפגש אמר: "אני מברך על הקמת ועדת ההיגוי שתרכז ותמקסם את פעילותינו בשיתוף פעולה עם כל השותפים. בשלב ראשון החלטנו על גיבוש חזית עם ראשי הרשויות בדרם וחברי כנסת מהדרום שתומכים בצורה מובהקת בהקמת שדה משלים בדרום וכבר בקרוב נקים מפגש כזה. אין עוררין על הצורך בשדה נוסף אבל לא באזור העמק, שכן שדה כזה יחריב את העמק".

 

ראש מועצת קרית טבעון דוד אריאלי: "אנחנו נפעל ללא לאות ובכל דרך חוקית על מנת לגייס כמה שיותר תומכים בעלי השפעה, שייסעו לנו במאבק נגד הרעיון של הקמת שדה תעופה ברמת דוד. שדה תעופה בהיקף המתוכנן עלול לגרום להרס ואבדן גן העדן שאנו גרים בו היום – לחולל אסון מהותי לעמק, שלא ניתן יהיה לתקן".

 

ראש מועצת עמק יזרעאל אייל בצר: "אני שמח שהשיתוף פעולה עם חבריי ראשי הרשויות בטבעון, רמת ישי ומ.א. מגידו יתכנס לעבודת מטה מאורגנת ומסודרת יותר, יש לנו מטרה משותפת להסיר את איום שדה התעופה האזרחי ברמת דוד ונפעל בכל דרך לסכל איום זה".

 

ראש מועצת מגידו איציק חולבסקי: "מ.א מגידו יחד עם רמת ישי, טבעון ועמק יזרעאל תמשיך להיות בחזית המאבק המשותף נגד הקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל. המקום הנכון למיקום השדה מבחינה לאומית ואסטרטגית הוא בצפון הנגב ויחד עם מטה התושבים המסור והמחוייב ועם רשויות רבות בנגב נפעל בנחישות כדי לשמור על העמק החקלאי והכפרי למען כל תושבי המדינה".