היה חלב ודבש! אלפים חגגו את חג השבועות בעמק יזרעאל

אלפי תושבים מהמועצה ואורחים מכל רחבי הארץ השתתפו בחגיגת השבועות המסורתית של העמק ונהנו משפע מופעים ופעילויות, במסגרת פסטיבל 'חלב ודבש' שהתקיים, זו השנה ה- 22


שבוע של 'חלב ודבש' התקיים ברחבי העמק, כמדי שנה, בחגיגה של תרבות, תיירות וחקלאות. במסגרת הפסטיבל שהתקיים, זו השנה ה-22, נערכו מופעים בהפקות מקור של מיטב היוצרים והמבצעים בארץ, לצד פעילויות מגוונות באתרי התיירות והמורשת בעמק. זאת, בניחוח היזרעאלי האהוב, על רקע נופיו הזהובים של העמק.

ברי סחרוף סחף את הקהל בהופעה חגיגית עם אביתר בנאי ומארק אליהו, קרן פלס נעלה את הפסטיבל בהופעה חגיגית עם אורחים מיוחדים: ארקדי דוכין ונטע ברזילי. עוד הופיעו: ליילי & לולה מארש שני מופעים בערב אחד, בתחנת הרכבת ההיסטורית בכפר יהושע נערך, זו השנה השנייה יריד יין יזרעאלי שכל כולו יקבים מהעמק. יותר מ- 1,000 איש פקדו את המקום ונהנו ממופע מוסיקלי של ההרכב המקומי 'טרנטה גרוב משין', חמי רודנר, איה כורם, ירדן בר כוכבא-הלפרין ודידי שחר אירחו את אלון אולארצ'יק ועוד.

בנוסף, התקיימו: תיקוני ליל שבועות, ערב תרבות עברית עם סיפור חייו ויצירתו של נתן יהונתן, ד"ר מוטי זעירא וקהילת "ניגון הלב", חגיגת מחול ישראלי בהשתתפות 16 להקות מכל רחבי הארץ, חגיגת אקורדיונים ארצית, אלפים גדשו את אתרי התיירות והמורשת בעמק, נהנו מנופי העמק המוריקים, מתערוכת אמני העמק המתקיימת זו השנה ה-11, פעילויות במוזיאונים, הצגות ילדים ומופע האקורדיונים בו הופיעו בכירי האקורדיוניסטים בישראל – היה דבש!

את הפסטיבל הובילה והפיקה כמדי שנה, מחלקת התרבות במועצה, בשיתוף עם מחלקת התיירות וצוות רחב של עובדי המועצה. הפסטיבל מתקיים מדי שנה בתמיכת משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס.

מהמועצה נמסר: "לצערנו, אנחנו עדיין אנחנו נדרשים להיאבק כדי להגן על העמק מפני איומים שונים. אחד האיומים הגדולים הוא תכנון הקמת שדה תעופה בינלאומי בשדות עמק יזרעאל – אסם התבואה, המספק ביטחון תזונתי לתושבי ישראל. אנו מצפים מממשלת ישראל שתכריע, באופן חד משמעי, שניתן וצריך להקים שדה תעופה משלים בדרום הארץ, כחלק מחובתה של המדינה לחיזוק הנגב. זאת, לצד הקמת שדה תעופה בינלאומי אזורי בחיפה, שיחד יתנו מענה אמיתי וכולל לכל תושבי מדינת ישראל. המשימה שלנו ברורה: להמשיך לשמור על האדמה היקרה הזו, להפריח אותה ולעבדה, כדי שתמשיך ותניב חלב ודבש."

קרן פלס מארחת את נטע ברזילי

קרן פלס מארחת את ארקדי דוכין

ברי סחרוף

ברי סחרוף ואביתר בנאי

צילום: דוברות המועצה