'לידה מחדש'

תערוכה חדשה בגלריה לאמנות עכשווית במוזיאון עין דור


מוות, קבורה והחיים שלאחר המוות הם נושאים שמלווים את האדם משחר היותו. סגנונות הקבורה משתנים לאורך השנים, ולכל תרבות מנהגיה שלה. אך השאלות המהותיות שמלוות את האדם נשארות תמיד בעינן – מה קורה לאדם לאחר מותו? האם משהו ממנו ממשיך הלאה? האם יש נשמה שמתגלגלת לאדם או לישות אחרת? שאלות אלה ונוספות נותרות לרוב לא פתורות, אך הן שמניעות את הנותרים מאחור להצמיח מנהגים וטקסים שונים של קבורה.

התערוכה 'לידה מחדש' מייצרת לנו הזדמנויות להקים לתחייה נושאים, רעיונות, תרבויות, חפצים. היא מאפשרת לנו להתחבר לעבר קולקטיבי ולזיכרון, ולמצוא מחדש את מיקומנו בהווה.

תערוכה קבוצתית זו מחברת בין קצוות ההיסטוריה: בקצה האחד - ממצאים ארכיאולוגיים של קבורה ומוות וגם של התחדשות החיים, ובקצה השני - אמנות עכשווית העוסקת בנושאים אלה בדיוק. בתערוכה יוצגו ממצאים ארכיאולוגיים, כגון: גלוסקמות וקנקני קבורה, לצד עבודות מקוריות שמקצתן הוזמנו עבור התערוכה.

המשתתפות והמשתתפים:
איריס שפירא ילון, אורי אבירם, ארבל אגר נדן, גבריאל רוטה, דרור שובל, יניב זלוף, יערה עשת, ישראלה אנג'ל, לילך מרקמן, מאשה נברובה, מיכל בלומנפלד שגיא, מירי להב, נונה לילה מגד, נורית וולפה, ניר ברנד, נעה אורליצקי, ענבל טימור, עינת שטקלר, עירית מקוב, רות אברהמסון, רני גיל גולדמן, שאדי טוואפרה, שרה אושר, שרה אבנין גנישר ותמרה תורג'מן. 

אוצרות התערוכה: תמר שובל ועדי ניסנבאום

התערוכה תוצג במשך כחצי שנה בגלריה לאמנות עכשווית במוזיאון עין דור

לפרטים ומידע: עדי ניסנבאום 0544233297 | [email protected]

יצירה של יערה עשת מתוך התערוכה

יצירת של ניר ברנד מתוך התערוכה

יצירה של רני גיל מתוך התערוכה