חנוכת בית הספר היסודי 'דרך התבור' בעין דור

בשבוע החולף, נערך טקס חנוכת בית הספר היסודי החדש באשכול המזרחי של המועצה


במהלך השבוע החולף, נחנך בחגיגיות רבה בית הספר היסודי 'דרך התבור' בקיבוץ עין דור. היוזמה להקמת בית הספר החלה לפני כ־8 שנים, כאשר קבוצת הורים התאגדה כדי להקים בית ספר, שייתן מענה לתלמידי האשכול המזרחי של המועצה ויישובי הסביבה. זאת, כחלק מהתפיסה שיש להשיב את החינוך היישובי בחזרה ליישובים.

תוכנית הלימודים בבית הספר הינה של משרד החינוך. השוני בא לידי ביטוי בהוויה היומיומית של הלמידה; יום הלימודים מחבר אליו את החינוך הבלתי פורמלי, המתקיים ביישובים ובונה את בית החינוך במשך יום לימודים מלא, עד שעות אחר הצהרים, תוך הסתכלות מלאה על התלמידות והתלמידים לאורך כל היום, כחלק מחזון המועצה להחזרת החינוך ההתיישבותי לעמק יזרעאל.

בשלוש השנים האחרונות, היוזמה קרמה עור וגידים, וניתן לבית הספר מבנה זמני בתוך בית ספר 'נפתלי' שביבניאל. השנה, בתמיכת המועצה ובסיועה, ולאחר שהבשילו התנאים, בית הספר עבר למבנה הקבע שלו בקיבוץ עין דור ופתח את שנתו הראשונה.

בטקס מרגש וחגיגי, נחנך בית הספר במעמד ראש המועצה – אייל בצר, מנהל בית הספר – יפתח גביש, מנהל הקהילה בעין דור - גיא צליל ויו"ר הוועד המקומי בגזית - נועה דוד, הצוות החינוכי, הורים, תלמידות ותלמידים.

ראש המועצה אייל בצר ברך את התלמידות והתלמידים: "יונתן גפן כתב: 'זה לא נעים לראות גן סגור'. ובאמת, שנים רבות בית הספר כאן היה סגור בשל מיעוט תלמידים ועל כן, אוחד עם בית ספר אחר. בינתיים, הקהילות בגזית ובעין דור גדלו ואנחנו שמחים ומברכים על כך.

התהליך לפתיחת בית הספר 'דרך התבור' לא היה פשוט והיו מהמורות בדרך, אבל כשדבקים במטרה - מצליחים! תודה לכל השותפות והשותפים שגרמו לחלום הזה לקרום עור וגידים, להורים שדחפו ולא הרפו לרגע, ולצוות אגף ההנדסה במועצה, שדאג לכך שכל המבנים יהיו מוכנים בזמן לפתיחת שנת הלימודים, תוך עמידה בלוח זמנים צפוף במיוחד. ולכם - תלמידות ותלמידים נפלאים, שמרו על הסקרנות, תזמו ותיצרו. שתהיה לכם שנת לימודים מוצלחת!"

מנהל בית הספר יפתח גביש אמר: "אני גאה ושמח להכריז על פתיחתו של בית הספר 'דרך התבור' בקיבוץ עין דור. מטרתנו לבנות כאן בית חינוך ראוי! מקום שבו ילדות וילדים יקבלו מרחב לצמוח ולמצוא את הדרך הייחודית של כל אחד ואחת מהם. מרחב שבו יחוו חוויות, ילמדו, יכירו חברים וירכשו מיומנויות. אנו שואפים לבנות בית חינוך שישתלב בקהילה בה הוא נטוע, יתרום לה וייתרם ממנה."

מנהל אגף החינוך במועצה דודו גורן הוסיף: "הקמת בית הספר 'דרך התבור' הייתה מלווה באתגרים רבים, שצלחו תוך שיתוף פעולה מרבי בין כל הגורמים שסייעו להשגת המטרה. אני משוכנע שבית הספר ייתן מענה ראוי לתלמידות ותלמידי היישובים באשכול המזרחי של המועצה."

נציגת ההורים הילי כגן סיפרה: "אפשר לכתוב ספר על איך בית ספר נולד. יש הרבה שכבר כתבו – 'בהתחלה זה כואב, אחר כך יוצא החוצה וכולם שמחים ופתאום איזה יופי, הוא הולך לבד'. אז יש עוד דרך לעשות, דרך שבבסיסה שיתוף פעולה בין הורים לצוות, בין קיבוצים, בין מורים לתלמידים בין מערכות חינוך ובין אנשים. מאחלת לכולנו שנתמודד יחד עם האתגרים ש'התינוק' הזה מביא אתו ונצלח את כולם. תודה לשותפות והשותפים הרבים שסייעו לחלום הזה להתגשם!"

אייל בצר- ראש המועצה, יפתח גביש- מנהל בית הספר והילי כגן נציגת ההורים

אייל בצר, ראש המועצה משוחח עם תלמיד בית הספר

צילום: שאול רחמים