ממשיכים להיאבק בהקמת שדה תעופה בעמק

ראש המועצה – אייל בצר, ברדיו 'קול רגע'


בהמשך לפרסום בעיתון 'כלכליסט', על כך שהוועדה המקצועית שאמורה להגיש המלצותיה בנושא מיקומו של שדה התעופה החליטה להמליץ על הקמת שדה התעופה ברמת דוד, ראש המועצה – אייל בצר, עלה לשידור ברדיו 'קול רגע' מול כתב העיתון והתנגד לדבריו:

האזינו לראיון המלא - הקליקו על התמונה:לוגו קול רגע
בדיון שנערך אתמול על-ידי צוות ההיגוי לבחירת שדה תעופה משלים לנתב", המצליצו חברי הוועדה על הקמת השדה ברמת דוד,
חרף התנגדותם של הפוליטיקאים ומאבקם של תושבי העמ


"הוועדה המקצועית של משרד התחבורה בוחנת את היתרונות והחסרונות בנוגע לכל אחד מהאתרים שנבחנו על ידה, ותביא את המלצותיה בפני הממשלה בימים הקרובים. במסקנות הביניים, הוועדה קבעה שיש להרחיב את נתב"ג ואת שדה התעופה בחיפה ולקדם הקמת שדה נוסף בדרום. לצאת בהודעה כוזבת לפני פרסום המלצות הוועדה - זה לא מכובד ומעוות. אני בטוח שהשכל הישר יגבר - הממשלה החדשה תגיע להחלטה הנכונה ושדה התעופה לא יקום בעמק יזרעאל!"

בהמשך לכתבה, משרד התחבורה פרסם הודעת הבהרה מטעמו:
"הדיווח בכלכליסט אינו נכון! הצוות שהקימה שרת התחבורה למציאת חלופה לרמת דוד כשדה תעופה משלים, אכן הביא חלופות שוות ערך. הממשלה הבאה תצטרך לבחור את החלופה הטובה ביותר. בינתיים, קיבלה שרת התחבורה את המלצות הביניים והנחתה לקדם מיד את הרחבת נתב"ג, את הרחבת שדה התעופה בחיפה ולהעמיק את הבירור לגבי חלופת ציקלג מזרח. בנוסף, הדגישה שרת התחבורה את העדיפות והצורך בשדה תעופה בדרום הארץ.

יודגש כי אין דירוג של חלופות, כפי שנרמז בכתבה, אלא שיטת בחירה שנועדה לפסול חלופות עם ציונים נמוכים מתהליך ההחלטות הסופי.

ניסיונם של חלק מחברי הוועדה לקדם את האג'נדה האישית שלהם - לא תצלח, למרות ההדלפות המגמתיות."

 

ק.