כ- 550 בנות ובני נוער מכל רחבי הארץ השתתפו במפעל לזכרו של יוסי יפה

המפעל ה- 45 לזכרו של יוסי יפה נערך בעמק יזרעאל, במהלך חג הסוכות


יוסי יפה נהרג בפברואר 1977 בן 42, כשרכבו עלה על מוקש. יוסי, מג"ד במילואים בחטיבת הצנחנים ויו"ר ועדת הנוער של תנועת המושבים, אהב מאוד את הארץ ונופיה ותמיד האמין שהנוער הוא העתיד ויש לחנכו וללמדו את אהבת הארץ. המפעל המיוחד ויוצא הדופן הזה נוצר בדמותו ועל פי חזונו של יוסי ז"ל, על ידי חבריו בוועדת הנוער.

למפעל זה מגיעים בנות ובני נוער מכל רחבי הארץ, שמתנדבים במשך ארבעה ימים לביצוע עבודות שיקום ושימור של אתרי טבע בנופי ישראל.

המפעל לזכרו של יוסי ז"ל נערך בעמק יזרעאל, כאשר בכל יום בנות ובני הנוער עובדים עד שעות הצהריים ולאחר מכן, יוצאים לטייל ברחבי העמק. השנה, עבדו באתרים מגוונים: גבעת חציר, יער בלפור, יער כפר החורש, עין גדעון, סינגלים לרכיבה, חורשת האקליפטוסים הסמוכה לקיבוץ אלונים ועוד. בין היתר, חשפו מעיינות ושבילים, סימנו שבילים, ניקו, ניכשו עשבים, בנו פינות ישיבה ממחוזרות ועוד.

אחד מרגעי השיא במפעל היה בניית אדניות נוי בבית הספר 'העמק' - בית הספר לחינוך מיוחד, לנוער.

"מהחיבור של בני ובנות הנוער עם העבודה בבית הספר 'העמק' כולם יצאו נשכרים. התנדבות ועשייה עומדים בבסיס הערכים עליהם אנו  מחנכים ילדינו - ככל שניתן מעצמנו יותר, נקבל הרבה יותר! הנתינה הופכת אותנו לאנשים טובים וערכיים יותר" סיפרה מנהלת מחלקת ילדים ונוער במועצה - אסנת דוד: "החיבור עם החינוך המיוחד עלה כבר בפגישה הראשונה שלנו עם חטיבת בני המושבים. הצוות של מחלקת ילדים ונוער ואגף קהילה רווחה במועצה פעלו ללא לאות, על מנת לייצר פלטפורמה שתאפשר את קיום הפעילות החשובה."

חטיבת בני המושבים הובילה את המפעל בשיתוף מחלקת ילדים ונוער במועצה ובהובלת רכזות התנועה במחלקה: נועה יצחקי ובר כהנוב, לצד השותפים השונים במרחב: רשות העתיקות, קק"ל ורשות ניקוז ונחלים קישון.

ראש המועצה אייל בצר ביקר את בנות ובני הנוער במהלך המפעל ואמר: "זוהי גאווה גדולה לארח את המפעל החשוב הזה כאן, בעמק יזרעאל ולערוך את הפעילות על שביל יזרעאל קק"ל - אחד מהפרויקטים המרכזיים שמובילה מחלקת ילדים ונוער. זהו חיבור טבעי למורשת היזרעאלית, לאוצרות הטבע והנוף שלנו ולמהות של תנועות הנוער שלנו. אני נרגש לראות בנות ובני נוער ערכיים וחרוצים, מכשירים שבילים ומטפחים את יפי הנוף."

טיולי פתיחת השנה של תנועות הנוער יתקיימו השבוע על תוואי שביל יזרעאל-קק"ל, לצד שלל פעילויות חינוכיות וסביבתיות, המתקיימות לאורך השנה.

ראש המועצה וסגניתו עם צוות המסע לזכר יוסי יפה

ראש המועצה עם בני נוער במסע לזכר יוסי יפה