פגישה עם שרת התחבורה בנושא כביש הגישה לכפר סולם

מזכ״ל תנועת המושבים - עמית יפרח וצוותו המקצועי, סגן ראש המועצה - אבי סמוביץ׳ וועד מושב מרחביה נפגשו עם שרת התחבורה - מרב מיכאלי


הפגישה התקיימה נוכח כוונת הכפר סולם להתרחב בכ-400 יחידות דיור - דבר אשר עלול לפגוע במושב מרחביה ובקיבוץ, הסמוכים לו. זאת, משום שהמעבר לסולם הנו באמצעות כביש צר, שעובר דרך המחביות וזה יגרום להוספת מאות כלי רכב לכביש הצר ואשר יפגע באיכות חייהם של תושבים.

בהתאם לכך, המועצה תקצבה תכנון לכביש המחבר את כפר סולם לעפולה. התכנון אושר על-ידי מוסדות התכנון ועבר שיפוט של משרד התחבורה. כביש זה יאפשר כניסה קלה ומהירה לסולם ויצמצם באופן משמעותיאת העומס על הכביש המוביל למרביות.

לאחר ששרת התחבורה שמעה את עמדתם של מזכ״ל תנועת המושבים - עמית יפרח, סגן ראש המועצה - אבי סמוביץ׳ והנהלת המושב, החליטה מיכאלי שמשרד התחבורה יבצע בדיקה פנימית מול הוועדה המחוזית, כך שהכפר סולם יגדל מבלי לפגוע במושב מרחביה. עוד החליטה השרה להוסיף תנאי לתוכנית, לפיו השכונה תבנה רק אם יהיו כביש ותשתיות מתאימות.

מזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח: ״אני מברך את שרת התחבורה - מרב מיכאלי, שקיבלה את בקשתנו והנחתה את צוותה המקצועי לקדם את בניית יישוב סולם, כל עוד יש כביש גישה ותשתיות ראויות, אשר לא יפגעו בתושבי מושב מרחביה ובאיכות חייהם."

סגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אבי סמוביץ׳, אמר: ״המועצה האזורית עמק יזרעאל תקצבה תכנון לכביש המחבר את היישוב סולם לעפולה, שאושר על ידי מוסדות התכנון ועבר שיפוט של משרד התחבורה. הכביש יאפשר כניסה ויציאה קלות ומהירות לכפר סולם ויצמצם משמעותית את העומס על הכביש המוביל למרחביות. עלות הקמת הכביש כ- 22 מיליון ש״ח, ואנחנו משקיעים מאמץ רב להשגת התקציב. אני מודה למזכ״ל תנועת המושבים - עמית יפרח, על הסיוע והדחיפה מול משרד התחבורה ומודה לשרה מיכאלי, שהבטיחה לסייע בהשגת התקצוב הנדרש להקמת הכביש״.

יו״ר ועד האגודה של מרחביה חיים טל: ״אני מודה לשרת התחבורה, מרב מיכאלי שהבינה את הנזק הרב אשר עלול היה להיגרם לתושבי המושב. תודה גם למזכ״ל תנועת המושבים - עמית יפרח, על קידום הנושא ולראש המועצה האזורית עמק יזרעאל - אייל בצר וסגנו - אבי סמוביץ', על פועלם הרב והחשוב עבור המושב״.

 

פגישה עם שרת התחבורה מרב מיכאלי