משלחת חברי ועדת ההיגוי של שותפות גליל מרכזי ממישיגן ביקרה באזור הרשויות השותפות

ביקור המשלחת התמקד בנושא החיים המשותפים המתקיימים באזור


לאחר שנתיים ללא מפגשים פנים אל פנים, בשל הקורונה, ההתרגשות מביקורה של המשלחת הייתה גדולה. 25 חברי המשלחת, ישראלים ואמריקאים סיירו בשלוש הרשויות החברות בשותפות עם הקהילה היהודית במישיגן, הפועלת מטעם הסוכנות היהודית: המועצה האזורית עמק יזרעאל, מגדל העמק ונוף הגליל.

הביקור עמד בסימן 'חיים משותפים' תוך ביקור בשלל אתרים: טיול ג'יפים לאורך שביל השותפות ונחל ציפורי, שם הוסבר על יוזמות מקומיות לחיבור בין יהודים וערבים, צעירים ובוגרים בהובלת המועצה האזורית עמק יזרעאל ורשות ניקוז ונחלים קישון.

המשתתפים חוו תיירות חקלאית בציפורי ושמעו על היקבים הפועלים במרחב עמק יזרעאל יחדיו תחת המותג 'עמק יין', ביקרו ב'ריש לקיש' ולמדו על רזי הכנת שמן הזית, ביקרו בפנימיית סנטה אנה וביקב ציפורי.

מפגש הסיום נערך בחוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית, שם שמעו על ההיסטוריה של הזעתר המקומי וחיבורו לחיים משותפים.

אירוע השיא התקיים ב'שער לאדם' בהרדוף - מקום שמקיים חיי שותפות כחלק בלתי נפרד מהווייתו. שם ראו המשתתפים ואף חוו את החיבור המדהים בין צעירים מישראל לבין צעירים מרחבי העולם, שבחרו לקחת חלק בפרויקט TEN או במכינה הקדם צבאית של הסוכנות היהודית וכן, נחשפו גם ליוזמה חדשה של מדרשת חנתון לחיבור בין הגוונים השונים בחברה.

את ההרמוניה הנדירה בין הפרויקטים לבין האנשים, השתקפה בנגינתם הנפלאה של צעירי הפרויקט ובשירתם הערבה, בשלל שפות.

יושבי ראש ועדת ההיגוי המשותפת, רחל שחורי, אבי אבירם, רון סוליש ורנדי סקאווה ביחד עם מנהלות השותפות עינת אדיר ספיר ודונה סטילמן, סיכמו את הביקור: "בחירת חברי משלחת ועדת ההיגוי המשותפת להתעמק בנושא 'חיים משותפים' דווקא בימים אלו, מחזקת את הצורך ואת הרצון ההדדי להעמיק בהיכרות, בשמיעת מגוון הקולות וביצירת חיבורים. ביחד עם שותפינו בקהילות היהודיות במישיגן, נעמיק את העשייה החינוכית בינינו לבין שכנינו וגם ביננו לבין עצמנו, בתוך הרשויות השותפות ועם הרשויות הערביות הסמוכות אלינו".

אייל בצר ראש המועצה, אמר: "אנו שמחים על ביקורה של המשלחת, שממשיכה להעמיק ולחזק את הקשר ביננו לבין הקהילה היהודית במישיגן ומברכים על העיסוק בנושא החיים המשותפים. המועצה האזורית עמק יזרעאל מובילה בחינוך ובקידום החיים המשותפים במועצה ומחוצה לה, יחד עם הרשויות השכנות לה במהלך כל השנה, כחלק בלתי נפרד מפעילותה."

משלחת השותפות גליל מרכזי מישיגן