על הקשר בין אבני בניין, סיבים ותעסוקה

חנוכת פרויקט פריסת הסיבים האופטיים במועצה האזורית עמק יזרעאל, במעמד שר התקשורת - יועז הנדל


פרויקט פריסת הסיבים האופטיים נחנך במועצה, במעמד שר התקשורת יועז הנדל במושב נהלל, שהיה ראשון המתחברים מבין יישובי העמק.

חזון הנחת הסיבים במרחב הכפרי מובל על ידי השר הנדל, ששם לו למטרה לחבר את כל מדינת ישראל לסיבים אופטיים.

הסיבים האופטיים והאינטרנט המהיר הם אבני הבניין לצמיחת העמק בתחום זה ויאפשרו לפתח יותר ויותר אפשרויות לתעסוקה מרחוק, ללא מגבלה של גבולות גיאוגרפיים.

נהלל הנו היישוב הראשון מבין יישובי המועצה שהתחבר לסיבים האופטיים ולאחריו התחברו תשעה ישובים נוספים. המועצה הציבה לעצמה יעד, שעד סוף שנת 2023 יחוברו כל יישובי המועצה לפרויקט,
בשיתוף הוועדים המקומיים. חברת בזק אשר מובילה את הפריסה במקצועיות ובמהירות, התחייבה לחבר שני ישובים נוספים לסיבים, עוד השנה.

בטקס שנערך בנהלל השתתפו: ראש המועצה אייל בצר, סגנו - אבי סמוביץ', ח"כ רם בן ברק, ח"כ רם שפע, מנכ"ל בזק - דודו מזרחי, מזכ"ל תנועת המושבים - עו"ד עמית יפרח ונציגי היישובים.

בנוסף, התקיימה שיחה בנושא עתיד החקלאות והחקלאים וכן, בנושא שימור העמק על ידי קביעת מיקומו של שדה התעופה הבינלאומי הבא בדרום הארץ והקמת שדה תעופה אזורי בחיפה.

במהלך ביקורו של השר, נערך ביקור בסליק בנהלל ותצפית על נופי העמק הנשקפים מתל שימרון.

יועז הנדל שר התקשורת, אמר: "בשנת 1933, 12 שנה אחרי שהוקמה נהלל, כתב בן גוריון לאשתו פולה: ״אני בטוח שיבוא זמן וימציאו אמצעי חיבור כאלה, אשר לא יהיה עוד צורך לנסוע בכלל. תשב בחדרך, תלחץ על כפתור ותראה בקצה השני של כדור הארץ את מי שאתה רוצה לראות ותדבר איתו, כמו שאנשים מדברים זה לזה בחדר אחד.”
כמו נביא, הוא ניבא את האינטרנט. היום, אנחנו עושים עוד צעד במשימה הציונית וחונכים סיבים. הסיב הוא היכולות לייצר התיישבות. במקום בו יש אינטרנט מהיר - קל יותר לחיות, כמו החיבור למים בראשית ההתיישבות."

אייל בצר ראש המועצה, אמר: "רק עכשיו חגגנו את חג החירות, חופש המידע מהווה את הבסיס לחירות ולדמוקרטיה. הסיבים האופטיים הופכים את כולנו לאזרחי העולם, שיכולים לקבל את כל המידע בזמן אמת. 
תודה לשר התקשורת ולכל העושים במלאכה, שדואגים לנו לחיבור מהיר למציאות העכשווית הנדרשת."

ביקור שר התקשורת יועז הנדל
צילום: שאול רחמים