מאבק הרשויות בסוגיית שדה התעופה:


 

 

מאבק הרשויות בסוגיית שדה התעופה: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הנחה על ביצוע סקר בריאות בשני האתרים - נבטים ורמת דוד. בנוסף, המועצה פנתה לשר התחבורה במחאה על הפצת מידע לא נכון בנושא השדה על ידי גורמים בעלי עניין

 

בפגישה שהתקיימה השבוע עם סגן השר ליצמן, הנחה סגן השר את נציגו במועצה הארצית לתכנון ולבנייה לעמוד על כך שיבוצע תסקיר בריאותי מלא בשני האתרים המקודמים: נבטים ורמת דוד. עוד פנתה המועצה לשר התחבורה בבקשה להמנע מהפצת מידע לא מדוייק בעניין השדה.

 

הישג נוסף לפורום ראשי הרשויות בעמק יזרעאל ובדרום: בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות מר משה בן סימן טוב, לראשי רשויות מאזור עמק יזרעאל ומהדרום ונציגיהם, בה דרשו ראשי הרשויות מסגן השר עריכת תסקיר על השפעת הקמתו של שדה תעופה בינלאומי על הבריאות ועל שיעורי תחלואה באזור.

 

במהלך הפגישה נציגי הרשויות ביקשו את סגן השר ליצמן, מתוקף תפקידו כשר הבריאות, להורות על קיום בדיקה מעמיקה זו על האתרים בנגב ובעמק יזרעאל.

 

בפגישה השתתפו ראשי רשויות מצפון ודרום, ויוהן אטלן מנכ"ל מועצת הנגב. כבר במהלך הפגישה, הנחה סגן השר ליצמן את נועם הירש, נציגו במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, לעמוד על כך שאכן יבוצע תסקיר בריאותי שווה בהיקפו ובמרכיביו בשני האתרים. פגישה זו התקיימה בהמשך למכתב בנושא זה אותו שלחו ראשי הרשויות לסגן השר ליצמן ולמנכ"ל משרד הבריאות כבר בחודש יולי. במכתבם ציינו את החשיבות של בחינה מעמיקה של השלכות שדה תעופה בינלאומי על שיעורי התחלואה באתרים המקודמים. למכתב צרפו חוות דעת של מומחים אשר קבעו באופן חד-משמעי ששדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל יהווה אסון בריאותי לתושבים, בגלל מיקומו בלב אזור מאוכלס, על מבנהו הטופוגרפי הייחודי.

 

מפורום העמק והמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: "שר נוסף מבין שעל כתפי הממשלה אחריות כבדה בהחלטה בסוגיית מיקומו של שדה התעופה. בזכות ההתעקשות שלנו, במאבק המשותף של הרשויות מהצפון, מהמרכז ומהדרום, ושל מטה המאבק הציבורי, השגנו נקודה נוספת במאמצינו לקדם את הקמת שדה התעופה המקביל לנתב"ג בנבטים שבנגב. אנו שבים וקוראים לכל שרי הממשלה להכריז: ב-2020 טסים מנבטים!"

 

פנייה לשר התחבורה ישראל כץ: "מידע לא נכון מופץ בחוסר אחריות ע"י גורמים אינטרסנטיים בנושא שדה התעופה בנבטים"

בעקבות כתבה שפורסמה בעיתון 'כלכליסט', ממנה עלה מידע שגוי ומטעה באשר להחלטה אודות הקמת שדה תעופה בינלאומי משלים ברמת-דוד, נשלח השבוע מכתב מהמועצה האזורית עמק יזרעאל לשר התחבורה חה"כ ישראל כץ.

 

במכתב לשר התחבורה צוין כי בעקבות הכתבה קיים בכיר במועצה שיחה עם כתב התשתיות של כלכליסט להבהרת אי הדיוקים המובאים בה, במהלכה הציג האחרון את מכתבו של ראש רת"א מר יואל פלדשו לשר מחודש אוגוסט, אשר מציג תמונה מעוותת של המציאות ולוקה בחוסר דיוקים מהותיים.

 

עוד במכתב הצרו נציגי המועצה על כך שנראה כי ראש רת"א מקדם מדיניות ברורה להקמת שדה התעופה ברמת-דוד, על אף כלל טיעוני העבודה עליהם הוא נסמך, המוכיחים כי למעשה נבטים הוא האתר הנכון להקמת שדה תעופה בינלאומי משלים. זאת, בנוסף לחוסר הסכמתו של מר לפלדשו לדון בנושא עם אנשי המועצה האזורית עמק יזרעאל והימנעותו מהתמודדות מקצועית עם כלל הטיעונים.

 

נזכיר כי בתגובתה של המועצה האזורית עמק יזרעאל לאחר פרסום הכתבה צוין, כי בניגוד לעולה ממנה, אין כל חדש בנושא וכי קידום שתי התכניות, קרי נבטים ורמת דוד, נמשך כרגיל ואין כל העדפה לאחת מהן. זאת אישר עם פרסום הכתבה מר דניאל רוד, ראש מנהלת הקמת שדה התעופה בנתיבי ישראל.

 

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: "מדובר ב'ספין' של בעלי אינטרסים, המעוניינים בקידום טובתם האישית ולא בקידום שדה תעופה ברמת דוד. צר לנו כי יש מי שעושים שימוש ציני ופופוליסטי בנושא מהותי שכזה ומוסרים מידע לא מדויק ולא מהימן, ממניעים לא ברורים, על מנת לחבל במאבק למען הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים ולמניעת האסון הצפוי מרעיון הקמתו בלב עמק יזרעאל. המועצה האזורית עמק יזרעאל תמשיך להילחם נגד הקמת שדה תעופה ברמת דוד ותפעל למען הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים , המהווה פתרון אסטרטגי המיטיב עם כל אזורי הארץ, תוך שמירה על אינטרסים ארציים ומקסום יתרונות תחבורתיים, תשתיתיים, כלכליים, סביבתיים וביטחוניים ועליו יש הסכמה רחבה בקרב שרים בממשלה, מומחי תעופה אזרחיים וצבאיים ורשויות רבות מצפון, מרכז ודרום".