שדה התעופה


אחת לשבועיים נעדכן בנושא חשוב זה, העומד בפני הכרעה שתינתן עד סוף השנה האזרחית הזו.קצת רקע

החלטת הממשלה (מספר 2050) משנת 2014 נועדה לקדם הקמת שדה תעופה בין לאומי משלים בנוסף לנתב''ג, על מנת להקל על העומס הצפוי כתוצאה מהגידול בכמות הטיסות לישראל וממנה. בהחלטה קיימת התייחסות למיקום שדה התעופה ברמת דוד, בכפוף להליך התכנון. מאז בוצעה בדיקת חלופות למיקום השדה בידי מנהל התכנון, ובסוף שנת 2017 התקבלה החלטה במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, כתוצאה מפעילות מאומצת של מטה המאבק והמועצה בראשות אייל בצר, לקדם תכנון בחלופה נוספת- נבטים. בכך, נדחתה למעשה ההכרעה בדבר מיקום השדה.

 

מה עושים גופי התכנון?

בפועל, הם מנסים לקדם את התכנית להקמת שדה התעופה ברמת דוד בלבד, תוך ניסיונות חוזרים ונשנים להסיר את חלופת נבטים.

מה עושות המועצה והעמותה נגד הקמת שדות התעופה בעמק יזרעאל?

עומדות על המשמר אל מול הניסיונות הללו ומשלבות זרועות עם ראשי הרשויות בצפון, במרכז ובדרום. במבט רחב יותר, אנו פועלים בארבע זירות: משפטית (עתירות מנהליות ולבג''צ) תכנונית-מקצועית (הזמנת דוחות ממומחים עצמאיים) פוליטית-ציבורית (פגישות עם נבחרי ציבור, מפגשי הסברה לציבור) ובזירה התקשורתית (סיקור המאבק, מאמרי דיעה, קשר אל מול עיתונאים).

 

הושגו כמה הישגים בתקופה האחרונה, כאשר הבולט שבהם הוא העלאת הנושא על סדר היום הפוליטי במהלך הבחירות לכנסת. 4 מפלגות הכניסו את הנושא למצע המפלגה, והתחייבו על עמדתן בנושא. הצלחנו להביא את השיח מהשוליים אל מרכז הדיון, עד כדי כך, שראש הממשלה אף התבטא בנושא ביום הבחירות, כשאמר שיש לבחון את מיקומו של השדה.

 

למה זו לא רק בעיה שלנו, תושבי העמק?הקמנו קואליציה של 28 ראשי ראשויות שהתאחדו יחדיו בעד הקמת שדה התעופה בנבטים.במרכז, התושבים משוועים לשקט עם הפחתת עומס הטיסות היוצאות והנכנסות מנתב"ג. כאשר יש המראה/ נחיתה בכל 3 דקות בממוצע, הרעש ואיכות החיים הפכו בלתי נסבלים.בדרום, התושבים משתוקקים ליצירת מקומות תעסוקה, תיירות נכנסת ופיתוח הנגב.ואצלנו, אנחנו רוצים להמשיך להתעורר לקול ציוץ הציפורים והנופים הנפלאים שייחרבו באחת, אם ייבנה כאן שדה תעופה.

 

אם אתם מעוניינים לדעת עוד, רשמו בפייסבוק "העמותה נגד הקמת שדות תעופה ברמת דוד" או בטלגרם- https://t.me/joinchat/IxbE0BW8JXkCAZrYP-gybg