המועצה מנגישה כיתות לימוד ללקויי ראייה ושמיעה

בשנה החולפת, המועצה הנגישה 15 כיתות לתלמידים לקויי שמיעה ו-4 כיתות ללקויי ראייה


הכיתות המונגשות קיימות בבתי הספר 'מרחבים' בכפר יהושע, 'יחד' בגבעת אלה, 'מרומי שדה' באחוזת ברק, 'עמק יזרעאל' בגניגר, 'אופקים' במרחביה, 'ויצו' נהלל, 'אל רואאה' במנשית זבדה, 'שגיא' בשריד ו'ולדורף' בהרדוף.

בפרויקט ההנגשה הושקעו כמיליון שקלים, כאשר כל הפרויקט התבצע במימון המועצה.

בכיתות השמע, הותאמה האקוסטיקה של מבנה הכיתה באופן ייחודי לילדים הלומדים בה, ולמורה יש מערכת שמע מיוחדת.

בכיתות המונגשות ללקויי ראייה, מיועדת לביצוע תכנית להתקנת פסים זוהרים על גבי מתקנים בחצר, מעקות ומדרגות, משקופים, לוח מונגש בכיתה, וילונות להצללה מתאימה ועזרים נוספים.

"ההתאמה נעשית באופן פרטני לליקויים של הילדה או הילד. לא מדובר על התאמה רוחבית, אלא ממש בהתאמה אישית, על פי הנחיות יועץ נגישות", סיפר מנהל מחלקת מבני ציבור באגף ההנדסה במועצה, האחראי על הנגשת מבנים, אדר' משה נחימוב.

בכל שנה, מנגישה המועצה כשמונה כיתות עבור ילדים לקויי שמיעה וראייה, כך שהכיתה תתאים לצרכיהם ותספק להם מרחב למידה מיטבי.

"לשמחתנו הרבה, קיימת מודעות רבה מצד ההורים לכך שניתן להנגיש כיתות, באמצעות הגשת בקשה למדינה לקבלת תקצוב מתאים", אמר ראש המועצה אייל בצר, "ההורים אינם מהססים ופונים אלינו לשם התאמת הכיתות לצרכי ילדיהם. בכל כיתה שבה יש ילד או ילדה עם ליקוי שמיעה, או ראייה, ניתן לקבל תקצוב מהמדינה. המועצה נטלה על עצמה את כל עלות הפרויקט וביצעה זאת באופן מיידי, עוד בטרם ניתן תקצוב מהמדינה, העומד בגובה 50% מהעלות הכוללת.
נמשיך לראות כל ילדה וילד במערכת החינוך בעמק יזרעאל, ולעשות כל שביכולתנו על מנת לאפשר למידה בסביבה חינוכית, המותאמת לכל אחת ואחד מהם והטובה ביותר עבורם".

דיקלה יוסף, גננת בגן ניצנים בתל עדשים עם מערכת שמע מונגשת לכבדי שמיעה
דיקלה יוסף, גננת בגן ניצנים בתל עדשים, עם מערכת שמע מונגשת לכבדי שמיעה

תקרה אקוסטית מונגשת לכבדי שמיעה
תקרה אקוסטית


מורה בבית הספר מרומי שדה עם מערכת שמע מונגשת לכבדי שמיעה