נפתחה שנת הלימודים לוותיקי העמק בקתדרת עמק יזרעאל, זו השנה ה- 19

קתדרת עמק יזרעאל ע"ש מיקי שוהם, פתחה בחגיגיות את שנת הלימודים. רוב הלומדים הם ותיקים, תושבי העמק


כ- 600 מוותיקי העמק החלו השבוע את שנת הלימודים תשפ"ב בקתדרת עמק יזרעאל ע"ש מיקי שוהם, בהפעלתה של המועצה האזורית עמק יזרעאל, בשיתוף עם המכללה האקדמית עמק יזרעאל.
טקס פתיחת שנת הלימודים נערך במעמד ראש המועצה אייל בצר, מ"מ וסגניתו דליה אייל, נשיא המכללה הפרופ' יצחק הרפז, מנכל"ית המכללה שרי לוי, מנהלת הקתדרה ריקי שמעוני, המתנדבות בוועדת הקתדרה ומאות סטודנטים נרגשים.

זו השנה ה- 19 בה פותחת הקתדרה את שעריה ללימודים בפני הוותיקים בעמק. בשנה שעברה, הלימודים התקיימו באמצעות ZOOM בשל מגבלות הקורונה, אך השנה, הלימודים חוזרים להתקיים באופן פרונטלי.

ריקי שמעוני מנהלת הקתדרה, התרגשה לפתוח את שנת הלימודים: "אנו פותחים בהתרגשות, את השנה ה- 19 ללימודים בקתדרת עמק יזרעאל ע"ש מיקי שוהם. כמעט שני עשורים, אנו מובילים את המיזם המופלא והצומח הזה, ובכל שנה, שוב גואה ההתרגשות. זאת, במיוחד לנוכח העובדה שבשנה שעברה לא התראינו באופן אישי, אלא רק באמצעות ה-ZOOM. גם השנה, פתחנו תכניות חדשות ואנו ממשיכים לטפח את היצירה בלימודי ציור וסיורי אמנות, 'חורשים' את הארץ בטיולי איכות ואתם- לומדים יקרים שלנו, מרחיבים אופקים ומעשירים את ימיכם".

בוקר הפתיחה החגיגי של קתדרת עמק יזרעאל נערך באולם הומה אדם ומלא עד אפס מקום. לאחר ארוחת בוקר טעימה ובריאה, נהנו הוותיקים מהמופע 'אומרים ישנה ארץ', העוסק במקומה של ארץ ישראל בתרבות הישראלית, עם ד"ר מוטי זעירא, שירתה הערבה של מיטל טרבלסי ונגינתו הענוגה של הפסנתרן תומר קלינג.

נשיא המכללה האקדמית עמק יזרעאל פרופ' יצחק הרפז, אמר: "אנו פותחים היום את שנת הלימודים ושמחים לראות קמפוס תוסס והומה באנשים. ההתרגשות השנה בשיאה, אצל כולנו, לאחר שנה שבה לא נפגשנו אתכם - לומדי קתדרת הוותיקים, פנים אל מול פנים. אנחנו שמחים לראות במכללה קהל שוחר ידע והשכלה, כמוכם, ובהצלחה בשנת הלימודים!"

ראש המועצה אייל בצר הודה לצוות המכללה האקדמית עמק יזרעאל על שיתוף הפעולה הפורה וארוך השנים וברך את קהל הלומדים: "בוקר טוב ומרגש, אין לפרויקט הזה אח ורע, גם בכמות וגם באיכות.  אני מודה לכל השותפים בעשייה למען פעילות מבורכת זו – המכללה האקדמית עמק יזרעאל, צוות המתנדבים המסור שלנו וכמובן, מנהלת הקתדרה של עמק יזרעאל- ריקי שמעוני. תודה לסגנית ראש המועצה בגמלאות – הגברת חנה פרידמן, שהקימה את המכללה לפני 19 שנים, יחד עם מיקי שוהם ז"ל ולכם- הסטודנטים, ששוב מגיעים להרחיב אופקים ודעת, למרות האתגרים שהציבה בפנינו הקורונה. העמק שלנו הנו אבן שואבת לחינוך, מהגיל הרך ועד הגיל השלישי. המשיכו ללמוד!"

מימין לשמאל: ממ ראש המועצה וסגניתו דליה אייל, ראש המועצה אייל בצר, נשיא האקדמית עמק יזרעאל פרופ יצחק הרפז

מימין לשמאל: ממ ראש המועצה וסגניתו דליה אייל, ראש המועצה אייל בצר, מנהלת הקתדרה ריקי שמעוני, מנכלית האקדמית עמק יזרעאל שרי לוי, נשיא האקדמית עמק יזרעאל פרופ יצחק הרפז, סמנכלית כספים ותקציבים באקדמית מגי קטלן

מימין לשמאל: ראש המועצה אייל בצר, מנהלת הקתדרה ריקי שמעוני, ממ ראש המועצה וסגניתו דליה אייל הקתדרה, דליה אייל