'כיף מיוחד לי בעמק יזרעאל' - הקייטנה המרגשת של הקיץ!

תם ונשלם המחזור התשיעי של קייטנת 'כיף מיוחד לי בעמק' לילדים ונוער בעלי מוגבלויות, כחלק ממערך הקייטנות המועצתי


קייטנת 'כיף מיוחד לי בעמק' נועדה לאפשר לילדים ונוער, בעלי צרכים מיוחדים, לבלות במשך חמישה ימים מהנים, בסיום שנת הלימודים במערכת החינוך המיוחד. בקייטנה חניכים וחניכות בגילאי 7-21 מכל רחבי העמק, מלווים על ידי עשרות בני ובנות נוער, שמגיעים בהתנדבות, שנה אחר שנה, לבלות יחדיו.

בחמישה ימים מופלאים אלה, נרקמים חיבורים רבים, בהנאה רבה, כאשר הקייטנה מתארחת בכל יום, ביישוב אחר. השנה, משתתפי הקייטנה התארחו בקיבוץ גזית, בבית לחם הגלילית, בתמרת ובשמשית.

מתנדבים מקומיים הכינו ארוחת בוקר נדיבה ומושקעת ובכל ישוב התגייסו מתנדבים להפעלות שונות; ליצנים, אמנות, שעת סיפור, בילוי בבריכה ועוד.

בקייטנה קיימת תחושת שותפות בין חניכי הקייטנה, לבין הנוער שמלווה אותם. כל ילד וילדה בקייטנה מלווים, במשך כל השבוע, על ידי בני ובנות נוער קבועים, שיודעים עליהם הכל ויחד, הם משחקים, משוחחים ומבלים - תורמים ונתרמים בחזרה.

"מדובר בבנות ובני נוער, שמתעוררים בשעה מוקדמת, באמצע החופש הגדול, יוצאים מהמזגן ומהנאות החופש ועובדים קשה - מזיעים ומתרוצצים, מתמודדים עם אירועים לא פשוטים, אבל חוזרים כל שנה מחדש ומצרפים חברים חדשים למעגל המתנדבים. השנה, הגיעו מתנדבות ומתנדבים גם מהצבא, ממכינות ומשנת שירות - פשוט לא מוותרים על הקייטנה! הם מרגשים, בנתינה האינסופית שלהם ומעניקים תחושה שהם מקבלים הרבה בחזרה, כי חיוך של ילד, כל ילד - שווה הכל!", מספרת שלומית קוזי חת מאגף החינוך במועצה, אחראית הארגון הלוגיסטי בקייטנה.

לב הקייטנה הוא הצוות שמוביל אותה, כבר תשע שנים - אנשים מיוחדים, מסורים ואחראיים: רונן ברנדהיים, ברקאי מאסטרס והדר הרוש - צוות מקצועי שזוכה באמון מלא, מצד הורי החניכים והמתנדבים, כאחד.

לי יהב מנהלת אגף קהילה ורווחה במועצה, אמרה: "מחמם את הלב לראות בני ובנות נוער, שכל כך מתמסרים בנתינה לאחר, ואת הילדים והמשפחות כה נרגשים מהפעילות והעשייה. זהו אחד מהאירועים המרגשים ביותר שיש לנו, במהלך הקיץ! תודה לצוות הקייטנה, למתנדבים ולעובדי המועצה שסייעו ותמכו באהבה".

מנהל אגף החינוך יפתח גיא, אמר: "בני ובנות הנוער שמלווים את הקייטנה וחוזרים, שנה אחר שנה, הם דמות ומופת לנתינה, אחריות ומסירות יוצאות דופן".

בטקס הסיום החגיגי, שהתקיים בבריכת השחייה בשמשית, נפרדו המשתתפים אלה מאלה, בהתרגשות גדולה, עם דמעות בעיניים.

רונן ברנדהיים מנהל הקייטנה, אמר: "אנחנו קייטנה אחרת, לא קייטנה של אטרקציות, אלא קייטנה של ביחד, קייטנה של חיבורים, של חברות אמיתית וקשר נדיר, שנרקם בין כל המשתתפים בה".

ראש המועצה האזורית אייל בצר, סיכם: "קייטנת 'כיף מיוחד לי בעמק' היא הרבה יותר מקייטנה. זוהי תעודת הצטיינות לקהילה, לבני ובנות הנוער, לכל האנשים הטובים בעמק שלנו, ולמערכות כולן!"

כיף מיוחד לי בעמק

כיף מיוחד לי בעמק

 צילום: שאול רחמים