פסטיבל 'חלב ודבש' ה-20 נחגג במתכונת מצומצמת

נוכח המצב הביטחוני ברחבי הארץ, נדחו המופעים הגדולים שתוכננו להתקיים במסגרת הפסטיבל. למרות זאת, אתרי התיירות בעמק היו פתוחים, המבקרים נהנו מנופיו המוריקים, מתערוכת אמני העמק, פעילויות במוזיאונים, תיקוני ליל שבועות, הצגות ילדים ותערוכות


שבוע של "חלב ודבש" היה אמור להתקיים ברחבי העמק, כמדי שנה, בחגיגה מסורתית של תרבות וחקלאות. השנה, בשל אירועי השעה במדינה, הוחלט לקיים את הפסטיבל במתכונת מעט שונה. האירועים הגדולים נדחו ויתקיימו במהלך הקיץ.

ראש המועצה, אייל בצר, אמר: "השנה, ציינו את פסטיבל חלב ודבש ה- 20 אחרת מכפי שתכננו. נוכח מצב הרוח הלאומי, גילינו סולידאריות עם תושבי הדרום, עוטף עזה והמרכז ודחינו את אירועי הפסטיבל המרכזיים. החלטנו לקיימו במתכונת מצומצמת, כזו שתספק אירועים בעיקר לילדים וליישובי העמק."

בין האירועים שהתקיימו: פתיחת תערוכת אמני העמק, התשיעית, במוזיאון יפעת, תיקון ליל שבועות בספרייה האזורית עם הסופר מאיר שלו, 'היפ הופ סווינג נונט' הגיעו לשחרית מוסיקלית בגניגר, תיקון ליל שבועות במוזיאון העמק ביפעת, ערב תרבות עברית עם שירי נתן זך באולם המופעים ביפעת, פתיחתה של תערוכת החוצות 'כמו באירופה' בכפר יהושע וחנוכת התערוכה 'קח לך פרח למקום שנגמרות בו המילים' של האמן דודו לוי, בגלריה מירווח בהרדוף. בתמרת, אמני היישוב פתחו את בתיהם באירוע 'בתים פתוחים', בו ביקר ראש המועצה. התקיימו מופעים רבים לילדים: מופע 'צועני האור' בחורשת החוויות בכפר ברוך, המופע המוזיקלי 'מגש הקצב' בעין דור ובתמרת, מתחם 'בית הקובייה' בחורשת החוויות בכפר ברוך היה פעיל לאורך כל ימי הפסטיבל, 'הזמיר וקיסר סין' הציג במספר ישובים ברחבי המועצה, ההצגה 'דר דוליטל' ומתחם קרקס מטריף באולם המופעים ביפעת. במוזיאון העמק התקיים תיקון ליל שבועות של מספר קהילות יהדות מתחדשת, בהובלת ניגון הלב ופעילויות באתרי התיירות.  
כמדי שנה, הגתה את הפסטיבל, הובילה והפיקה מחלקת התרבות במועצה האזורית עמק יזרעאל, בשיתוף צוות מעובדי המועצה, בתמיכת משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס.
הפסטיבל עמד גם בסימן ההתנגדות להקמת שדה מקביל לנתב"ג בעמק – ראש המועצה האזורית אייל בצר ברך באירועים השונים ואמר: "בשדות העמק נופים מרהיבים, בשלל צבעים - חיטה זהובה, שדות כותנה ותירס ירוקים, ואפילו החמניות מתחילות לפרוח. שדה חיטה עם חבילות חציר, שזה עתה נכבש, זה אחד המראות הנהדרים שאנו רואים מדי יום בנופי העמק, כחלק מ'מוזיאון' של ציורים המשתנים עם העונות. בניגוד למראות האלה, שולט בדרום הארץ הצבע האדום, מזה שבוע. 'אדום' נוסף וחמור לא פחות, הוא תמרור אדום, המסמל את היחסים השבריריים בין יהודים לערבים, במדינה. למזלנו, אנו חווים את רוח העמק - ערכים שנטעו בנו דורות של חקלאים ומתיישבים ואנחנו חיים בשיתוף ובאחווה עם שכנינו.
על העמק שלנו קיים איום – רעיון האיוולת השגוי של הקמת שדה תעופה בינלאומי גדול בשדות, בלב החקלאות הישראלית. אנחנו, שליחיכם במועצה האזורית, פועלים יחד עם התושבים לסיכול המזימה הלא הגיונית הזו!  נמשיך לשמור על חלקת האדמה היקרה הזו, לעבדה ולהפריחה, כך שתמשיך להניב חלב ודבש לילדינו, לנכדינו ולדורות הבאים אחריהם."

כמו גדולים

פעילויות מחוץ לאולם המופעים

צילום: ענת חרמוני

ערב תרבות עברית - נתן זך

צילום: דימה חבר 

בחורשת החוויות

צילום: עדי עופר