דוחפים את התיירות קדימה!

הוקם פורום לקידום התיירות במועצה האזורית עמק יזרעאל


'פורום תיירנים' הושק השבוע בעמק יזרעאל, במסגרת תוכנית משותפת של 'מעוף' עפולה, מערך הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה ובשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל, לקידום העסקים הקטנים והבינוניים בתחום התיירות ופיתוח הכלכלה המקומית.

הפורום הושק במסגרת תוכנית משותפת של 'מעוף' עפולה והמועצה. במסגרת הפורום יפעלו התיירנים יחדיו לקידום התיירות בעמק.

למפגש הראשון הגיעו כ- 30 בעלי עסקים מתחום התיירות באזור, שחר אורן מנהל החברה הכלכלית במועצה האזורית עמק יזרעאל, ליאת ויסבוך מנכ"לית עמותת אופק לתעסוקה – מעברים בעמק, מורן ניר מנהלת מחלקת התיירות במועצה, טל נוי, מנהלת מעוף עפולה ומנחה הפורום דני ברנדה, יועץ בכיר, מנהל ומוביל פרויקטים בתחומי אסטרטגיה, שיווק ומיתוג.

עמק יזרעאל מאופיין בריבוי עסקים קטנים ובינוניים מתחום התיירות, הנופש והפנאי. ענף התיירות ממשיך להתחדש ולהתפתח אך גם חווה שינויים בשנים האחרונות, אשר גרמו לאתרים לשנות את פניהם. עסקי תיירות המעוניינים להמשיך ולפעול בתחום התיירות, חקלאות המתפתחת לתיירות, כולם מחויבים להשקיע בפיתוח העסק כמעט מדי שנה. תהליך השקעה זה מתחיל בניתוח ובתכנון צעדים חכמים ומושכלים, שיענו על דרישות הלקוחות הפוטנציאליים ויניבו את הפירות המצופים.

הפורום יהווה פלטפורמה למיתוג עמק יזרעאל כיעד תיירות. את הפורום מנחה דני ברנדה, שלאחרונה הוביל את תהליך המיתוג של התיירות הכפרית במרכז המועצות האזוריות.

אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אמר בפתח המפגש: "חשוב לנו לשמוע את הצרכים והרצונות של תיירני העמק ולספק להם מענה מתאים. המועצה שמה לה כמטרה למתג את עמק יזרעאל כיעד תיירות משמעותי, לפתח את כל העסקים בתחומה ואת התיירות בפרט, מתוך ראייה כי עסקי התיירות יקדמו את האזור כולו".

טל נוי, מנהלת מעוף עפולה: "לפורום תיירנים חשיבות עצומה בקידום הכלכלה המקומית, בגיבוש המוצר התיירותי ובייעוץ לפיתוח העסק לתיירנים. במעוף אנו מקיימים הדרכות המספקות לכל בעל עסק את הכלים המאפשרים לו לבצע תהליכים ומשימות לקידום ולפיתוח העסק, בעזרת יועצים אישיים ומלווים עסקיים, המסייעים בקבלת החלטות נכונות ובביצוע תהליכים שיווקיים חדשים המתאימים לעולם התיירות המתפתח של ימינו. אנו מודים למועצה האזורית עמק יזרעאל על שיתוף הפעולה ומזמינים בעלי עסקים נוספים להצטרף לפורום התיירנים החשוב".