מודעים, מזהים, מטפלים

בעמק יזרעאל מדברים על אלימות מעל פני השטח


ב- 25.11.20 יצוין ברחבי הארץ ובעולם את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כנגד נשים.

הנתונים מזעזעים והמספרים מדברים בעד עצמם; מתחילת השנה נרצחו 23 נשים!

החשיבות של העלאת המודעות לתופעה ושל המאבק באלימות נגד נשים, עולה ביתר שאת משנה לשנה, נוכח הנתונים הקשים.

לרגל שבוע המאבק באלימות כלפי נשים התקיימו מספר אירועים במועצה האזורית עמק יזרעאל, מתוך כוונה לעורר ולעלות את המודעות לתופעה;

הרצאתה של צופית גרנט 'לוקחת נשימה' שהתקיימה באמצעות zoom. גרנט שיתפה בסיפורה המרתק, הכולל את נסיבות חייה המורכבות שאיימו לרסק אותה ועמן, סט כלים ותובנות שאספה בדרך ובאמצעותם, בנתה חוסן אישי ויכולת לסייע לאחרים.

תמיר אשמן העביר הרצאה מקוונת, בנושא גידול בנים בחברה הישראלית. אשמן (MSW), מנהל אקדמי ללימודי גברים באוניברסיטת תל אביב, מומחה בטיפול באלימות במשפחה ובטיפול בגברים, מנחה ומרצה. הרצאתו שמה דגש על הסיפור הלא מסופר של הבנים בחברה, על מחירי ההסללה שילדים צעירים ובני נוער עוברים, על טעויות נפוצות של הורים ומחנכים וגם- מה באמת בנים וגברים צריכים מאתנו. 

הדס שטייף עיתונאית בגלי צה"ל ולוחמת חברתית, סיפרה על מאבקה בהטרדות מיניות, שהביא לתפיסתם של בכירים בעולם התקשורת, עם הכותרות מאחורי הפשיעה המינית בישראל. כמו כן, תוארה פעילותה של קבוצת העיתונאיות שהביאה למהפכתme too' י בישראל והמאבקים שנכללו בה.

אייל בצר ראש המועצה: "על כולנו, גברים ונשים כאחד, מוטלת החובה להירתם ולהתגייס למאבק באלימות נגד נשים. זה צו השעה! זו לא תופעה המתרחשת בשולי החברה ולא ייתכן שנשים תחיינה בפחד וילדים יהיו חשופים לאלימות בבתיהם."

במועצה פועל המרכז למניעת אלימות במשפחה, באגף קהילה ורווחה, תוך שמירה על חיסיון מוחלט. לייעוץ ומענה ניתן לפנות בטלפון: 04-6520066/7

                                                       

די לאלימות כלפי נשים!