פרויקט "סיפורי חיים"- סטודנטים כותבים את סיפור חייהם של ותיקי העמק

בטקס חגיגי, שהתקיים השנה בזום, בשל מגבלות התקופה, הוענק לוותיקי העמק התוצר הסופי של שנת מפגשים עם סטודנטים בבמסגרת פרויקט מנהיגות צעירה - תיעוד סיפור חייהם המופלא


פרויקט 'סיפורי חיים' הנו פרויקט ייחודי המתקיים זה מספר שנים, בהובלת מחלקת הצעירים במועצה, במסגרת שיתוף פעולה עם מפעל הפיס למלגות סטודנטים ועם עמותת ותיקי עמק יזרעאל.

סטודנטים, בני העמק, נפגשים עם ותיקים בבתיהם, במשך כל שנת הלימודים ומלווים על ידי ביבליותרפיסטית, לכתיבת סיפור חיי הוותיקים.

השנה, התקיים טקס מרגש לציון סיום הפרויקט, באמצעות אפליקציית זום. כל אחד ואחת מהסטודנטים הגיעו לביתו של הוותיק, עמו/ה נפגשו במהלך השנה וכולם יחד, עם בני משפחותיהם, עלו למפגש המקוון.

"המפגש בין הוותיקים, שעוברים תקופה מורכבת של ריחוק חברתי, לבין הצעירים, מפיח רוח של תקווה, עניין והתחדשות, בשני הצדדים", אמר ראש המועצה אייל בצר במהלך הטקס החגיגי, "לראות ולשמוע אתכם, ותיקים וסטודנטים, זה מרגש, במיוחד בתקופה זו של ריחוק חברתי. חשוב שסיפוריהם של ותיקי העמק יועברו הלאה ויסופרו על ידי הדור הצעיר. מעבר לקשר החם ולשימור הזיכרון האישי, סיפורם הוא גם סיפורו ההיסטורי של העמק. אנחנו  גאים בפרויקט החשוב הזה ומוקירים את קיומו."

במהלך הטקס המקוון סיפרה מירב דודאי ביבליותרפיסטית במקצועה, על התהליך שעברו הסטודנטים במהלך השנה וכן, הזמינה את הוותיקים והסטודנטים לספר מחוויותיהם המשותפות. "הסטודנטים עמלו על הפיכת תכני המפגשים, ליצירת 'סיפור חיים'. זו עבודה קשה שמצריכה הקשבה, תמלול, הקלדה, ארגון, איחוד סיפורים ושברי זיכרונות. חיי הוותיקים נשזרו השנה בחיי הסטודנטים והחוויה הזו הולידה עשרה סיפורי חיים, שרובם נטועים עמוק בעמק שלנו, וכולם מאפשרים מסע לזמנים אחרים בעולם ובהוויה הארץ-ישראלית".

תמר אלמוג בתה של שושנה ברנובסקי שהשתתפה בפרויקט, סיפרה: "זה פרויקט מקסים וחשוב. תודה למור אסף וייסברוט, שלא ויתרה על המפגשים והייתה יצירתית גם בשנה המאתגרת הזו! יחד עם אמא שלנו, היא הצליחה לאסוף סיפור חיים שלם לכדי ספר אחד, שילווה אותנו ואת הדורות הבאים."

"רצינו שייווצר פה דיאלוג אמיתי בין עבר, הווה ועתיד" שיתפו נוקי בן שושן מנכ"ל עמותת ותיקי העמק ותמי אידלשטיין מנהלת תרבות ופנאי בעמותה: "כל אחד הטביע את חותמו ביצירה משותפת, המעלה את סיפור חייו, מתוך הבנה כי היסטוריה אינה כתובה בספרים, היא כתובה באנשים."

מורן ניר מנהלת מחלקת צעירים ומלגות במועצה, סיכמה: "המועצה רואה חשיבות רבה בשילובם של סטודנטים במלגות מעורבות חברתית, שמהוות הזדמנות לכל אחד ואחת לתרום, אך לא פחות מכך, לקבל. בעידוד ראש המועצה, מחלקת הצעירים פועלת להרחבת האפשרויות לקבלת מלגות במגוון תחומים, במטרה לאפשר לסטודנטים, בני העמק, הלומדים ברחבי הארץ, לעשות משהו משמעותי לצד ההזדמנות לקבלת מלגה."

פרטים נוספים על למלגות מעורבות חברתית לשנת תשפ"א