בית הספר של החופש הגדול בבתי הספר ובגני הילדים

כ-1,800 תלמידים משתתפים ב'בית הספר של החופש הגדול' לצד 80 גני ילדים, ברחבי העמק


המועצה פתחה בתחילת החודש (1/7) את מסגרות 'בתי הספר של החופש הגדול' בגנים ובבתי הספר, ברחבי המועצה.

לראשונה בעמק, 80 גני ילדים משתתפים בתכנית המשך של משרד החינוך- ״גנים של החופש הגדול" בניהול מנהלות הגיל הרך ובליווי המועצה. הילדים מגיעים כל בוקר לגן שלהם, מתקבלים באהבה על ידי הצוותים הקבועים ולמעשה ממשיכים את שנת הלימודים במסגרת המוכרת, המייצרת המשכיות ושומרת על רצף חינוכי.
מנהלות הגיל הרך ביישובים מפעילות את הפעילות ׳בצל הקורונה׳ ובכפוף להנחיות המתעדכנות של משרד הבריאות ומשרד החינוך. "אנו מברכים על המשך עבודתן של הגננות והצוותים החינוכיים למען הרצף החינוכי והשגרה הנשמרת במיוחד בתקופה מורכבת שכזו", סיכמה מורן ורטהיים, מ"מ מחלקת הגיל הרך.

בבתי הספר היסודיים נפתחו מסגרות "בתי הספר של החופש הגדול" בכל בתי הספר היסודיים בעמק ויפעלו עד ה- 6/8.
כ-1,500 ילדים לוקחים חלק השנה במסגרת זו המיועדת לתלמידי בתי הספר בכיתות א'-ד'. בנוסף מספר ישובים ברחבי העמק הצטרפו לקול הקורא של משרד החינוך וקיבלו אישור חריג להפעיל מסגרת זו אצלם ביישוב. כ – 300 ילדים פעילים במתווה הזה ביישובי העמק.

בבתי הספר, הילדים זוכים לאינסוף חוויות איכותיות ומעשירות בתחומים רבים ומגוונים: טבע וסביבה, חלל, אמנויות, רובוטיקה, ארכיאולוגיה, מוסיקה, דרמה ותיאטרון, פעילות חוץ מגוונת (ODT, ספורט אתגרי) ועוד ועוד.

השנה, קודם שיתוף פעולה של הקייטנות עם בית האמנויות. במסגרת זו צוותי מורים של בית האמנויות מעבירים קונצרטים מונחים בבתי הספר ומביאים לילדים העשרה מוסיקלית ברמה הגבוהה ביותר. כמו למשל, נגן הבסון, נדב כהן וזמרת האופרה, רעות ונטוררו שהופיעו השבוע בבית הספר של החופש הגדול 'עמק יזרעאל' בגניגר ובבית הספר 'יחד'.  התוכנית הייתה מגוונת והתלמידים הגיבו בהקשבה ערנית ובסקרנות רבה. 

"הנחיות הקורונה מחודדות והנהלים מוזכרים מידי יום לצוותים ולילדים", מספרת שלומית קוזי חת אחראית הקייטנות במועצה, "אנו מקווים שנוכל להמשיך לבלות את הקיץ בבריאות ובבטחה בכל מוסדות החינוך שלנו!".