חנוכת הפסל "ונוס אוספת בצל" של אלי שמיר

בשבת החולפת, נחנך פסלו החדש של אלי שמיר בשדרת כפר יהושע


אחר צהריים מרגשים במושב כפר יהושע: במוצאי שבת, עוד חלום התגשם, והפעם בדמות פסלו החדש של הצייר והפסל, זוכה פרס העמק, אלי שמיר – "ונוס אוספת בצל".

הפסל הוא שיר אהבה לעמק. הרעיון הניצב מאחוריו הוא להאדיר את עבודת הכפיים של החקלאים והעובדים הזרים ולהראות את היופי הגדול שיש במשימה יומיומית, כיופייה של ונוס, אלת היופי המיתולוגית.

שמיר, שחלם את הפסל, צייר אותו ולא ויתר, הציבו בכפר יהושע בו הוא יוצר ופועל, בשדרה המפוארת של הכפר, בין פסיפס קאופמן שיזם, הפסל המפואר של בתיה לישנסקי, בית חנקין המושך אל הכפר אמנים ושוחרי אמנות לבין בית העם המקומי. הפסל מהווה טעימה מאמנות עדכנית שנעה בין העבר החקלאי החלוצי של הכפר, לבין המציאות המשתנה והמיתולוגיה העולמית שמחברת בין כולם.

ראש המועצה, אייל בצר ברך את תושבי המושב: "ברכות לכם, אנשי כפר יהושע, על הפסל החדש המפאר את השדרה. ברכות לאלי, ידידי, שלא מפסיק ליצור, לחדש ולרגש את כולנו בעשייה אמנותית פורצת גבולות. הוא ההוכחה הניצחת שה"משוגעים" לדבר חולמים ומניעים את העולם."

עוד הודה ראש המועצה לכל העושים במלאכה והתורמים: האגודה החקלאית כפר יהושע, תושבי כפר יהושע, משרד התרבות, המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, נדב סוננברג והמועצה האזורית, כולם תרמו להצבת הפסל המיוחד הזה.

לטקס הגיעה גם נוי פרח, בת המושב, אשר היוותה את ההשראה ליצירה.