כמה טוב ששבתם הביתה!

שמחה גדולה - לאחר שבועות של הפוגה, צוות הסב יום פתח שוב את שעריו למבקריו היקרים, ותיקי העמק


ביום ג' החולף, שערי הסב יום נפתחו מחדש, לאחר תקופה ארוכה, בה נותר ריק ממבקרים. חדרי המלאכה וההרצאות מתחילים להתמלא מחדש בהדרגה ובזהירות רבה, על פי ההנחיות, לשמירה על הוותיקים היקרים.

צוות עמותת ותיקי עמק יזרעאל המתין תקופה ארוכה וממושכת, בגעגועים ובציפייה למפגש המחודש עם מבקריו ונערך לקבלתם, בשמחה ובהתרגשות רבה.

הצוות נערך והתכונן לכך על ידי למידה ויישום של כל ההנחיות והנהלים הנדרשים בתקופה זו והכל נעשה במקצועיות וברגישות, על מנת לחזור לחיים מלאי תוכן, משמעות ואיכות.

לאורך כל התקופה, שמר הצוות המסור על קשר חם והדוק עם חבריו; מדי יום חולקו ארוחות חמות, התקיימו שיחות טלפון אישיות עם מבקרי הסב יום ועם חברי קהילה תומכת, סופקו ערכות לתעסוקה שהותאמו אישית על פי בקשות החברים (רקמה, סריגה, פסיפס, חימר, נצרים). הופעלה קבוצה לתמיכה בעובדים הזרים ובה התקיימו שיחות אישיות, הועלו הצעות לפעילות והועברו הנחיות למניעת הידבקות בנגיף. הוקמה קבוצת ווטסאפ מיוחדת למבקרי הסב יום ולחברי קהילה תומכת, בה נשלחו תכנים ללימוד ולתעסוקה בבית. נבנו מערכים שבועיים לפעילות מקוונת והתקיימה למידה מרחוק באמצעות אפליקצייתZOOM . זאת, לאחר הדרכת הוותיקים אודות האפליקציה והנחלתה לכל המרצים, המאמנים, מובילי המועדונים ביישובי המועצה. כלל הפעילות התקיימה בשיתוף אגף קהילה ורווחה במועצה. הקשר הרציף, העידוד והתמיכה עזרו לוותיקים להעביר את ההמתנה האינסופית בתוכן ובעניין.

הבשורה על פתיחה המחודשת, התקבלה בקרב הוותיקים בשמחה ובציפייה גדולה. תמר פייבל מהיוגב הגיבה בהתרגשות: "איזה כיף לחזור לסב יום, אני מחכה לפגוש כבר את כל האנשים!"

נוקי בן שושן מנהלת עמותת ותיקי עמק יזרעאל אמרה: "בית הסב יום פותח את שעריו החל ממחר. מוזמנים להגיע ללמוד, להיפגש (במרחק) ולמלא את היום במשמעות. אחרי תקופה ארוכה כל כך, אנו מצפים לבואכם ומחכים לכם בבית שלנו, בית הסב יום!"

נוקי אף ציינה את שיתוף הפעולה הצמוד והנפלא עם אגף קהילה ורווחה במועצה והעומדת בראשו, אתי גפן.

אייל בצר ראש המועצה: "אנו מברכים על החזרה לשגרה גם בקרב ותיקינו היקרים ורואים בכך חשיבות רבה. שיתוף הפעולה הנפלא בין עמותת ותיקי העמק לבין אגף קהילה ורווחה במועצה, מניב פירות נפלאים, שמעידים על חוסננו כקהילה - בשגרה ובחירום. אנו שמחים על פתיחת שערי הסב יום ומברכים את הצוותים המסורים ואת כל הבאים בשעריו בחזרה נעימה ובטוחה לשגרה."